accessibility-icon
share-icon

קושנר: ההסכם מעלה את הסיכוי שארה"ב תמכור את מטוסי ה-F35 לאיחוד האמירויות

מערכת C14

מערכת C14

ג אלול ה'תשפ (23.08.20)

0

like

0

dislike


בהמשך לדיווח בערוץ 20 בשבוע שעבר לפיו גורם מאיחוד האמיריות אמר כי :"מכירת מטוסי f-35 היא חלק מההסכם" כעת

ג'ארד קושנר אמר בראיון לרשת CNN כי הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות "מעלה את הסיכוי" שארה"ב תמכור את מטוס ה-F35 לאיחוד האמירויות. "הנושא נמצא תחת בחינה", אמר קושנר. "נוודא שאין פגיעה ביתרון האיכותי של ישראל ונעשה הכל לפי הנוהלים"

על רקע ההכחשה הגורפת של ראש הממשלה נתניהו כי כחלק מהסכם השלום המתגבש עם איחוד האמירויות, תמכור ארצות הברית מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות, אומר הערב גורם באיחוד האמירויות לערוץ 20 כי "ההסכם גדול הרבה יותר מכפי שאתם בישראל חושבים".

עוד אמר הגורם מהאמירויות כי "מכירת מטוסי f-35 היא חלק מההסכם, אלא שבישראל תומכי נתניהו מנסים להצניע את העובדה, בעוד שמתנגדי נתניהו מנסים לנצל אותן נגדו. הגורם באמירויות מתח ביקורת על התקשורת בישראל על העיסוק מוגזם והפוליטי שפוגע בהסכם ובאווירה".

הגורם מדגיש כי מכירת המטוסים היא חלק מההסכם אף ששר החוץ האמירתי הדגיש כי בקשת המטוסים הועלה כבר לפני 6 שנים וכי כעת היא מתאפשרת עם ההסכם.

את הדברים הוא אמר גם בהתייחסו לטענה פלסטינית לפיה הסעודים העבירו מסר לפלסטינים והרגיעו אותם, תוך שהם קובעים כי מדובר בהצהרת עקרונות בלבד ולא בהסכם שלום מלא

בהתייחסו לדברי הפלסטיני אמר הגורם כי "לסעודיה יש עמדה משלה והיא דבקה ביוזמה הסעודית, אלא שהאמירויות בחתימה על ההסכם הסירו את הסיפוח מעל סדר היום ומבטיחים את פתרון שתי המדינות ולפיכך הם סבורים שהם בעצמם משרתים את היוזמה הסעודית".

עקבו אחרינו גם ב-Google News