accessibility-icon
share-icon
 צילום אילוסטרציה: וויסאם נסאר, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: וויסאם נסאר, פלאש 90

שב"ס: הופסקה שביתת הרעב של כמאה מחבלי חמאס באפס הישגים למחבלים

מערכת C14

מערכת C14

כה אלול ה'תשעט (25.09.19)

0

like

0

dislike

מחבלי חמאס שהכריזו על שביתת רעב לפני כשבועיים הודיעו הערב כי הם מחליטים להפסיק ולשבות רעב והם שבים לאכול בהחלטה חד צדדית שהם מבינים שלא היה ולא יהיה שום סיכוי ששב״ס יסיר את חסמי הסלולאר שהותקנו באגפי הביטחוניים


דוברות שב״ס מודיעה כי הופסקה שביתת הרעב עליה הכריזו כמאה מחבלי חמאס, והסתיימה באפס הישגים למחבלים:

"מחבלי חמאס שהכריזו על שביתת רעב לפני כשבועיים הודיעו הערב כי הם מחליטים להפסיק ולשבות רעב והם שבים לאכול בהחלטה חד צדדית שהם מבינים שלא היה ולא יהיה שום סיכוי ששב״ס יסיר את חסמי הסלולאר שהותקנו באגפי הביטחוניים. כפי ששב״ס הודיע בעבר – תוכנית התקנת החסמים תורחב לכל אגפי הביטחוניים בכל בארץ".

גונדר אשר וקנין, מ״מ נציב בתי הסוהר : "סוהרי ולוחמי שב״ס עומדים בחזית הלחימה בטרור תוך סיכון ממשי לחייהם בעבודתם מול האסירים הביטחוניים. הודענו שלא נתקפל בשום תהליך בנושא התקנת החסמים וכך יהיה בהמשך.
שב״ס פועל וימשיך לפעול בהתאם לחוק אל מול כל אוכלוסיות האסירים הכלואים במתקניו במקצועיות , בעוצמה ובנחישות. אני לא מציע לאף אחד מהאסירים לבחון את נחישות שב״ס אל מול כל איום בהווה ובעתיד".

maximize-image
images-count2+
צילום: שב"ס

במהלך חודש ספטמבר 2019 פתחו מספר אסירים בודדים המשוייכים לחמאס, ללא הנהגה וללא הכוונה, בשביתת רעב תוך הבעת חוסר שביעות רצון מהתקנת החסמים וזאת בניגוד להבנות שהתקבלו בחודש אפריל. כמאה אסירים הצטרפו לשביתת הרעב לאות הבעת הזדהות.
כל מחבל ששבת נשפט בודד והוכנס לצינוק עם מזרן ושמיכה בלבד. על כל הפרת משמעת נוספת שביצעו נקנסו כספית וישלמו את הקנסות גם לאחר סיום שביתת הרעב אותה הם החלו. כאמור, לאחר שבועיים של שביתת רעב חזרו בהם המחבלים והפסיקו את השביתה ללא שום הישג מבחינתם. השביתה נוהלה ע״י שב״ס לאורך כל הדרך ועפ״י תוכנית פעולה סדורה.
חשוב להדגיש ששביתת רעב הינה פרי יוזמה של אסירים ובאחריותם הבלעדית וישאו באחריות על כל תוצאותיה. שב״ס נוקט באפס סובלנות כלפי כל ניסיון לתקיפת אנשי סגל וערוך להתמודד ולטפל מול כל איום או תרחיש של הפרת סדר ומשמעת במתקני הכליאה הביטחוניים.

maximize-image
images-count2+
אילוסטרציה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן: ״מדיניותי הברורה היא שאסור בשום אופן שלשביתות רעב של מחבלים יהיו הישגים ולכן הנחיתי שלא לנהל עם המחבלים שום מו״מ והמדיניות הזו שוב הוכיחה את עצמה כמו בשביתת הרעב שהוביל ברגותי לפני כשנתיים. חסמי הסלולר יותקנו בכל בתי הכלא הבטחוניים ונמשיך לפעול לדרדור התנאים בהם מוחזקים המחבלים עד למינימום שהדין מחייב".

לא יהיה שגריר באו"ם
maximize-image
images-count2+
השר גלעד ארדן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

 

עקבו אחרינו גם ב-Google News