עוד "פדיחה" לאוסף: ממשל ממדאני הודה כי הודיע בטעות ליותר מאלף תושבי ניו יורק שהם עלולים להידרש לשלם מס על דירה שאינה משמשת כמקום מגוריהם העיקרי, אלא אם יוכיחו אחרת. כך עולה ממסמכים חדשים שהוגשו לבית המשפט.
ההודאה הגיעה במסגרת מסמכים חדשים שהוגשו לבית המשפט, ובהם נחשף גם כי העירייה דוחה פעם נוספת את המועד להגשת בקשות לפטור מהמס, הפעם עד 6 באוקטובר. מדובר בדחייה השנייה של המועד, שנקבע תחילה לסוף אוגוסט ולאחר מכן הוזז ל-18 בספטמבר בעקבות הביקורת החריפה על אופן יישום המס.

במשטרה חושפים: הקשר של ממדאני למתקפה על בית חב"ד בפלורידה
במסגרת השקת המהלך שלח משרד האוצר העירוני כ-17 אלף הודעות לבעלי נכסים, שבהן נכתב כי הם עשויים להיות מחויבים במס אלא אם יוכיחו שהנכס הוא מקום מגוריהם העיקרי. אלא שכעת מתברר כי לפחות 1,210 מהמכתבים נשלחו לבתים שהם בפועל מגורי הקבע של בעליהם.
בעירייה הסבירו כי התקלה התגלתה עם קבלת נתוני מס מעודכנים לשנת 2025, וכי הם פועלים לתקן את הרשימות. בינתיים, לפחות 5,500 ממקבלי ההודעות כבר הגישו ערעורים, וכ-2,900 מהם קיבלו פטור. בסך הכול, כ-11 אלף תושבים החלו בהליך בקשה לפטור.

המהפך המבהיל בניו יורק של ממדאני: "הפיצו את האינתיפאדה"
המס עצמו חל על בתים של משפחה אחת עד שלוש משפחות בשווי של לפחות 5 מיליון דולר, וכן על דירות קואופרטיב וקונדומיניום בשווי של מיליון דולר ומעלה, כל עוד אינן משמשות כמקום מגורים עיקרי. החוק אושר באביב האחרון על ידי המחוקקים במדינת ניו יורק והמושלת קתי הוקול, ונכנס לתוקף בחודש שעבר.

עבדה עם אשתו של ממדאני – ותקפה יהודים: "מתבכיינים על השואה"
רנדי מסטרו, עורך דינם של בעלי נכסים שתובעים את העירייה, טען כי המסמכים החדשים הם למעשה הודאה בכשל משמעותי מצד ממשל ממדאני: "במקום לעשות את שיעורי הבית ולקבוע מי באמת חייב בתוספת המס, ממשל ממדאני העביר את נטל ההוכחה לאלפים רבים של ניו־יורקרים, שעכשיו צריכים להוכיח שהם באמת גרים בבתים שלהם".
