בשעות הקרובות צפוי להתרחש פיצוץ בעוצמה גבוהה באזור מרכז הגליל המערבי, כחלק מפעילות כוחות צה"ל להשלמת השמדת תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. במערכת הביטחון וברשויות המקומיות עדכנו הערב (ראשון) כי הדי הפיצוץ עשויים להישמע בכלל הגזרה, לרבות באזור העמקים.

בשל עוצמת הפיצוץ, ייתכן שיופעלו התראות רעידת אדמה ממערכות עצמאיות שאינן מחוברות למערכות פיקוד העורף. בצה"ל הדגישו כי אין מדובר ברעידת אדמה, אלא בתוצאה של הפעילות המבצעית המתוכננת, וכי אין כל קשר להתראות פיקוד העורף.
במועצה האזורית מעלה יוסף ובעורף פיקוד הצפון ביקשו מהציבור להמשיך בשגרה והבהירו כי לא נשקפת כל סכנה לתושבי הצפון. עוד איחלו לתושבים המשך לילה שקט וימים בטוחים.
