משפחתה של ליה מלכה ז"ל הגיבה הערב (ראשון) להחלטת משטרת ישראל לשחרר למעצר בית מלא את החשוד שנעצר במסגרת חקירת רצחה, שאירע בפיצוץ רכב בכביש 20 סמוך למחלף חולון. במשטרה הבהירו כי השחרור אינו מעיד על סיום החקירה או על הסרת החשד ממנו, וכי החקירה ממשיכה להתנהל באופן אינטנסיבי ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז מרכז.

בא כוח המשפחה, עו"ד עדי כרמלי, מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה ומסר: "מדובר בכישלון נוסף של משטרת ישראל שלא מסוגלת לספק ביטחון אישי לאזרחי המדינה. כישלון שהתחיל בטיפול לקוי בתלונות שהוגשו בתחנת ראשון לציון חודשים לפני הרצח והסתיימו בהיעדר תוצאות בחקירת הרצח. בקרוב אגיש בשם המשפחה תביעה שתפרט את כל המחדלים, לא נפסיק לפעול בכל דרך חוקית עד שנביא צדק לליה ז"ל".

מוקדם יותר הערב הודיעה המשטרה כי התיק הועבר לטיפול ימ"ר מרכז בהתאם להחלטת מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז מרכז. עוד נמסר כי כלל כיווני החקירה ממשיכים להיבדק, במטרה להגיע לחקר האמת ולהעמיד לדין את כלל המעורבים. לבקשת המשטרה הוציא בית משפט השלום בראשון לציון צו איסור פרסום האוסר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה וכן כל פרט העלול לזהות את החשודים. הצו יעמוד בתוקפו עד 3 ביולי 2026. החקירה נמשכת, ומשפחתה של ליה מלכה מבהירה כי בכוונתה להמשיך במאבק המשפטי עד למיצוי הדין ולחשיפת כלל נסיבות הרצח.
