הפתעה נרשמה באולפן תוכנית הפטריוטים בערוץ 14, כאשר העיתונאי גיא מרוז חשף כי הניח תפילין לראשונה בחייו. מרוז סיפר כי המעמד התרחש במהלך צילומים לתוכנית חדשה בהגשתו, בה הוא מלווה דמויות שדעותיהן שונות משלו. את התפילין הניח מרוז יחד עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, במהלך יום צילומים משותף בחברון.

חשיפתו של מרוז עוררה תגובות באולפן, כאשר אחד הפאנליסטים התבדח: "גיא, תקשיב, אתה גדול לא מחזיר, אתה אתה גדול מחזיר בתשובה, מה קורה? אתה מאיים על אורי זוהר". מרוז הסביר כי התוכנית החדשה, ששמה "גיא מרוז חוזר עם תשובה", נועדה לאפשר לו "לפגוש אנשים שאני לא ממש מסכים עם דעתם כמו בן גביר, ועוזלסות יום איתם". הוא אישר כי במסגרת יום זה בחברון, "קרה האירוע הזה".
לשאלת הפאנליסטים אם הניח תפילין גם בבר מצווה, השיב מרוז בשלילה מוחלטת: "לא". הוא אישר כי זו הייתה "פעם ראשונה בחיים שלך שהנחת תפילין". כשנשאל איך זה היה, השיב מרוז בכנות: "לא כאב אגב". ובהמשך, כשנשאל אם המעמד "עשה לך משהו", הודה: "לא. לא. אני לא יכול להגיד שעברתי איזה ריגוש כזה".
