משטרת ישראל הודיעה הערב (ראשון) כי החשוד שנעצר במסגרת חקירת רצח ליה מלכה ז"ל, שנהרגה בפיצוץ רכב בכביש 20 סמוך למחלף חולון, ישוחרר למעצר בית מלא. ההחלטה התקבלה על בסיס התשתית הראייתית הקיימת בשלב זה של החקירה, לאחר שהתיק הועבר לטיפול היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז מרכז, בהתאם להחלטת מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז מרכז.

במשטרה הדגישו כי שחרורו של החשוד אינו מעיד על סיום החקירה או על הסרת החשד ממנו. "החקירה ממשיכה להתנהל באופן אינטנסיבי, תוך ביצוע מגוון פעולות חקירה נוספות", נמסר, כאשר בימ"ר מרכז ממשיכים לבחון את כלל כיווני החקירה במטרה להגיע לחקר האמת ולהעמיד לדין את כלל המעורבים.
עוד נמסר כי לבקשת המשטרה הוציא בית משפט השלום בראשון לציון צו איסור פרסום בתיק, האוסר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה וכן כל פרט העלול לזהות את החשודים. הצו יעמוד בתוקפו עד ליום 3 ביולי 2026. החקירה נמשכת, ובמשטרה מבהירים כי כלל כיווני החקירה עדיין נבדקים וכי פעולות החקירה יימשכו גם בימים הקרובים.

תגובת עו"ד עדי כרמלי המייצג את משפחת המנוחה: "מדובר בכישלון נוסף של משטרת ישראל שלא מסוגלת לספק ביטחון אישי לאזרחי המדינה . כישלון שהתחיל בטיפול לקוי בתלונות שהוגשו בתחנת ראשון לציון חודשים לפני הרצח והסתיימו בהיעדר תוצאות בחקירת הרצח. קרוב אגיש בשם המשפחה תביעה שתפרט את כל המחדלים , לא נפסיק לפעול בכל דרך חוקית עד שנביא צדק לליה ז"ל".
