accessibility-icon
share-icon
דריו אמודיי, מנכ"ל אנתרופיק | צילום: שאטרסטוק
דריו אמודיי, מנכ"ל אנתרופיק | צילום: שאטרסטוק

לעקוף את המגבלות של ארה"ב: אוסטריה הציעה לאנת'רופיק "מקלט"

אליהו עמר

אליהו עמר

לפני שעתיים

0

like

1

dislike

אוסטריה קראה לאיחוד האירופי להזמין את אנת'רופיק להקים פעילות קבועה באירופה, במטרה לאפשר גישה למודלי הבינה המלאכותית המתקדמים למרות ההגבלות האמריקאיות • לפי ההצעה, החברה תפעל תחת הדין האירופי ותיהנה מהון, שוק ויציבות רגולטורית


ממשלת אוסטריה פרסמה היום (ראשון)מכתב רשמי לנציבת הטכנולוגיה של האיחוד האירופי, ובו קראה לבחון הקמת נוכחות אסטרטגית של חברת אנת'רופיק בתחומי האיחוד. לפי ההצעה, החברה תקים פעילות פיזית, משפטית וטכנולוגית קבועה באירופה, שתאפשר לה לפעול תחת החוק האירופי ולהמשיך להנגיש את מודלי הבינה המלאכותית המתקדמים שלה למדינות האיחוד.

maximize-image
images-count1+
אוסטריה | צילום: שאטרסטוק

באוסטריה מעריכים כי מהלך כזה עשוי לעקוף בפועל את מגבלות הייצוא והגישה שהטילה ממשלת ארצות הברית על טכנולוגיות AI מתקדמות. מאחר שההגבלות האמריקאיות חלות על חברות וטכנולוגיות הכפופות לסמכות השיפוט של ארה"ב, הקמת ישות אירופית עצמאית עשויה לאפשר המשך פעילות במסגרת החוק האירופי.

מזכיר המדינה האוסטרי, אלכסנדר פרול, הזהיר כי אירופה עלולה להישאר מאחור במרוץ הטכנולוגי אם תמשיך לנהוג בפסיביות. במכתבו כתב: "השאלה האמיתית היא לא האם זה קל. השאלה היא האם אנו האירופאים מוכנים להיות האדריכלים של העתיד הטכנולוגי שלנו, או שמא אנו מעוניינים להישאר רק מנהלים של החלטות שמתקבלות במקומות אחרים".

בניין האיחוד האירופי |
maximize-image
images-count1+
מטה האיחוד האירופי בבריסל | צילום: שאטרסטוק

פרול קרא לאיחוד האירופי להציע לאנתרופיק תנאים אטרקטיביים, בהם ודאות משפטית, גישה לשוק האירופי, מקורות הון ומערכת ערכים התואמת את פעילות החברה. לדבריו, אירופה צריכה להפסיק להסתמך על החלטות שמתקבלות בארצות הברית ובסין ולהתחיל לעצב באופן עצמאי את עתידה הטכנולוגי.

היוזמה משתלבת במאמץ הרחב של האיחוד האירופי להפחית את התלות בענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות, באמצעות קידום תעשיות שבבים, מחשוב ענן ובינה מלאכותית מקומיות. נכון לעכשיו, אנתרופיק טרם פרסמה תגובה רשמית להצעה האוסטרית.

עקבו אחרינו גם ב-Google News