accessibility-icon
share-icon
צילום: הבית הלבן, רשתות ערביות

במשמרות המהפכה מאשימים: איראן נתנה ולא קיבלה תמורה מארה"ב

דרור בלאזאדה

דרור בלאזאדה

לפני כשעה

4

33

like

1

dislike

בכירים במשמרות המהפכה מותחים ביקורת חריפה על נציגי איראן למשא ומתן מול ארצות הברית, בטענה כי וושינגטון לא עמדה בהתחייבויותיה • הזעם נובע מההסדר במצר הורמוז, מההסכם בלבנון ומהעובדה שהקלות בסנקציות הנפט אינן מספקות תועלת ארוכת טווח עבור איראן • בנוסף, במשמרות המהפכה נשקלת אפשרות "להבעיר" מחדש את מצר הורמוז


רוצה שנקריא לך?

מגישים

פרסמנו הערב (ראשון) בחדשות 14: בכירים במשמרות המהפכה מביעים זעם כלפי יו"ר הפרלמנט האיראני מוחמד באקר קאליבאף ושר החוץ עבאס עראקצ'י, המייצגים את איראן במשא ומתן מול ארצות הברית. לטענתם, האמריקאים "עבדו עליהם", ואיראן העניקה ויתורים משמעותיים מבלי לקבל תמורה ממשית.

maximize-image
images-count1+
מוחמד קאליבאף, יו"ר הפרלמנט האיראני | צילום: רויטרס

אותם בכירים סבורים כי טהרן הסכימה לפתיחת השיט במצר הורמוז, אך בתמורה קיבלה רק הקלות זמניות בסנקציות על יצוא הנפט – צעד שלטענתם אינו מספק ואינו מעניק לאיראן הישגים אסטרטגיים או כלכליים משמעותיים. עוד נטען כי במשמרות המהפכה קיימת כוונה "להבעיר" מחדש את מצר הורמוז.

הזעם, לפי המקורות, נובע גם משני גורמים נוספים: דרישת ארצות הברית להעביר את תנועת הספינות דרך הצד העומאני של המצר, וכן ההסכם שנחתם בלבנון, אשר במשמרות המהפכה רואים בו הפרה של מזכר ההבנות שנחתם בין הצדדים.

maximize-image
images-count1+
מצר הורמוז | צילום: שאטרסטוק

בנוסף, במשמרות המהפכה מתוסכלים מכך שמדינות חדשות אינן מגדילות את רכישות הנפט האיראני, בין היתר משום שהקלות הסנקציות מוגדרות כזמניות בלבד. התחושה בקרב גורמים בכירים היא כי איראן יצאה מהמהלך כשהיא מרומה, וכעת היא בוחנת מחדש את המשך דרכה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News