אוניברסיטת תל אביב הקימה לאחרונה מכון מחקר חדש העוסק בדמוגרפיה, ובמסגרתו התקיים כנס שעסק בין היתר בילודה ובמבנה הדמוגרפי של החברה הישראלית. במהלך הכנס נשמעו ביקורות על שיעורי הילודה הגבוהים בישראל – ובפרט בקרב מגזרים מסוימים.

אחת ההתבטאויות הבולטות והקיצוניות ביותר בכנס הייתה של פרופ' אליס ברזיס, מרצה בכירה באוניברסיטת בר-אילן ויו"ר הפורום המאקרו כלכלי, שטענה כי ריבוי ילדים בישראל – הוא גורם המרכזי למלחמות באזור.
לדבריה, "יותר מדי ילדים שווה יותר מלחמות", ולכן יש צורך בצמצום משמעותי של הילודה בישראל. ברזיס הוסיפה כי היא "שמחה" על הירידה הקלה שנרשמה לאחרונה בשיעור הילודה בחברה הישראלית.

מאוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה: "בניגוד לאופן בו מוצגים הדברים , הרצאתה של פרופ' אליס ברזיס יו"ר הפורום המאקרו כלכלי של ישראל, עסקה בממצאי מחקר המתייחסים לצפיפות וחוסר הון המשפיעים על אזורי קונפליקט בכל העולם . הנתונים שהציגה פרופ' ברזיס הראו את הקשרים בין דמוגרפיה, כלכלה וחברה ובהם ששיעורי ילודה גבוהים ועוני מגבירים מתיחות וקונפליקטים. בנוסף ממצאי המחקר מראים כי גודל אוכלוסייה משמעותי תורם לחדשנות, להתקדמות טכנולוגית ולצמיחה כלכלית. פרופ ברזיס הינה כלכלנית מובילה בתחומה וחתומה על מחקרים רבים בנושאי מקרו כלכלה".
