ועדת המינויים במשרד החוץ בראשות השר גדעון סער אישרה היום (ראשון) את מינויה של רות כהן-דאר לשגרירת ישראל התושבת הראשונה בסלובניה – זאת לאחר שעד כה לא פעלה שגרירות ישראלית פיזית במדינה.

כהן-דאר כיהנה עד כה כשגרירת ישראל לסלובניה ולמלטה במעמד "לא-תושבת", שבמסגרתו הייתה מבקרת בסלובניה מעת לעת בלבד. לפי סער, המינוי הוא חלק ממהלך אסטרטגי רחב לפתיחת שגרירות ישראלית פיזית וקבועה בלובליאנה, בירת סלובניה.
בעבר שימשה כהן-דאר כמנהלת המחלקה למאבק באנטישמיות ושימור זכר השואה במשרד החוץ, ובמהלך שירותה הדיפלומטי הוצבה בשגרירויות ישראל בוושינגטון, וינה וורשה. ההחלטה על הקמת השגרירות התקבלה לאחר שנים של שפל ביחסים בין ישראל לסלובניה, כך ציין סער, ועל רקע הקמת ממשלה חדשה בלובליאנה בראשות יאנז יאנשה, הנחשב לידיד ישראל.

ראש הממשלה הסלובני בירך על ההודעה וכתב ברשת X: "ברוכים הבאים ללובליאנה. מצפים לעידן חדש ביחסי ישראל-סלובניה". עוד נמסר כי במשרד החוץ פועלים כעת להקמת השגרירות בהקדם האפשרי, והמינוי יובא לאישור ועדת השרים למינויים בשירות החוץ ומליאת הממשלה.
