accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

"עידן חדש ביחסים": ישראל תפתח לראשונה שגרירות בסלובניה

דסק החדשות C14

דסק החדשות C14

לפני כשעה

3

like

0

dislike

ועדת המינויים במשרד החוץ אישרה את מינויה של רות כהן-דאר לשגרירת ישראל התושבת הראשונה בסלובניה - לאחר שעד כה לא פעלה שגרירות ישראלית פיזית במדינה • לפי שר החוץ גדעון סער, המינוי הוא חלק ממהלך אסטרטגי להקמת שגרירות קבועה בלובליאנה • ראש ממשלת סלובניה בירך: "ברוכים הבאים. מצפים לעידן חדש ביחסים"


רוצה שנקריא לך?

מגישים

ועדת המינויים במשרד החוץ בראשות השר גדעון סער אישרה היום (ראשון) את מינויה של רות כהן-דאר לשגרירת ישראל התושבת הראשונה בסלובניה – זאת לאחר שעד כה לא פעלה שגרירות ישראלית פיזית במדינה.

שר החוץ הגרמני יוהאן ודפול מתקבל על ידי שר החוץ הישראלי גדעון סער במשרד החוץ בירושלים, 10 במרץ 2026. צילום: יונתן סינדל/Flash90 *** כיתוב מקומי ***
maximize-image
images-count1+
צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

כהן-דאר כיהנה עד כה כשגרירת ישראל לסלובניה ולמלטה במעמד "לא-תושבת", שבמסגרתו הייתה מבקרת בסלובניה מעת לעת בלבד. לפי סער, המינוי הוא חלק ממהלך אסטרטגי רחב לפתיחת שגרירות ישראלית פיזית וקבועה בלובליאנה, בירת סלובניה.

בעבר שימשה כהן-דאר כמנהלת המחלקה למאבק באנטישמיות ושימור זכר השואה במשרד החוץ, ובמהלך שירותה הדיפלומטי הוצבה בשגרירויות ישראל בוושינגטון, וינה וורשה. ההחלטה על הקמת השגרירות התקבלה לאחר שנים של שפל ביחסים בין ישראל לסלובניה, כך ציין סער, ועל רקע הקמת ממשלה חדשה בלובליאנה בראשות יאנז יאנשה, הנחשב לידיד ישראל.

maximize-image
images-count1+
ראש ממשלת סלובניה החדש, יאנז יאנשה | צילום: שאטרסטוק

ראש הממשלה הסלובני בירך על ההודעה וכתב ברשת X: "ברוכים הבאים ללובליאנה. מצפים לעידן חדש ביחסי ישראל-סלובניה". עוד נמסר כי במשרד החוץ פועלים כעת להקמת השגרירות בהקדם האפשרי, והמינוי יובא לאישור ועדת השרים למינויים בשירות החוץ ומליאת הממשלה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News