נשיא בית משפט השלום במחוז מרכז, השופט מנחם מזרחי, מונה לשופט בבית המשפט המחוזי, במסגרת גל מינויים נרחב של כ-70 שופטים שאושר בהסכמה חריגה בין שר המשפטים יריב לוין לבין הנהלת בתי המשפט. מזרחי בלט במהלך השנה האחרונה בעקבות שורת החלטות שעוררו עניין ציבורי וזכו לתשומת לב, כאשר חלק מפסיקותיו נתפסו כאמינות יותר בקרב הימין.

נזכיר כי בחודש אפריל האחרון לוין הודיע על מועמדותו של השופט מזרחי לתפקיד בביהמ"ש המחוזי. מזרחי עלה לכותרות בשנים האחרונות כמי שמציב תמרור עצור להתנהלות המשטרה והפרקליטות, במיוחד בתיקים רגישים הנוגעים לסביבת ראש הממשלה.
בין היתר, מזרחי היה זה שמתח ביקורת נוקבת על המשטרה בפרשת "קטארגייט" ובפרשת הדלפת המסמכים (פרשת ה"בילד"), תוך שהוא מורה על שחרורם או הקלה בתנאי המעצר של יונתן אוריך, וביטול מגבלות על ראש הסגל צחי ברוורמן.
קידומו של מזרחי הוא הצהרת כוונות: שר המשפטים מבקש לתגמל שופטים שמפגינים עצמאות מחשבתית, מגנים על זכויות חשודים מפני "יד קלה על ההדק" של רשויות האכיפה, ואינם נרתעים מלחץ תקשורתי או מערכתי.

עוד נזכיר כי בתחילת חודש יוני נרשמה הסכמה נוספת בין שר המשפטים לבין הנהלת בתי המשפט, כאשר הוסכם על מינוי 15 שופטים נוספים למחוזי. ההסכמה פורסמה על רקע הפסיקה של בג"ץ שביקשה לכפות על שר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים.
במסגרת ההסכמות, הוחלט על מינוי של 15 שופטים חדשים לביהמ"ש המחוזי. למרות שנראה היה כי החלטת לוין התקבלה על רקע ובלחץ הפסיקה של בג"ץ, בסביבתו טענו בדיוק ההפך. לדבריהם, מדובר בהישג משמעותי לשר כיוון שהשופטים שימונו הם מועמדים אותם רצה למנות כבר בהצעת ההסכם הראשונה.

עוד אמרו בסביבתו כי הנהלת בתי המשפט "הסכימה לחזור להסכמות", כיוון שהבינה שבמידה שלא תסכים – היא תישאר ללא אף מינוי. כזכור, לוין עצמו אמר כי פסיקת בג"ץ מובילה למשבר חוקתי. כלומר, הוא לא מתכוון להיכנע להם, ייתכן אפילו במחיר של משבר חוקתי.
מאז מינויו של השר לוין לתפקיד, מונו למעלה מ-150 שופטים חדשים, חלקם כאלו שאינם נחשבים לכוס התה, במילים עדינות, של מערכת המשפט. יחד עם 70 השופטים שמונו היום, מספר השופטים שמונו חוצה אף רף ה-200.
