מכבי תל אביב מרימה הילוך בכל הנוגע להכנות לעונה הבאה. לאחר השארתו של דור פרץ, במועדון מתמקדים כעת בהנחתת שני האקסים, המגן אלי דסה והקשר דן גלזר. מאז המינויים של המנהל המקצועי סטיבן ואנהרן והמאמן קני מילר, הצהובים פועלים במרץ כדי לחזק את הסגל הישראלי לקראת האתגרים בליגת העל ובאירופה.

המגן שיסגור מעגל?
אלי דסה כבר סיכם עקרונית את תנאיו במועדון לאחר משא ומתן קצר וחיובי. המגן, ששיחק בעונה החולפת בניימכן ההולנדית והגיע עמה לגמר הגביע, צפוי להרוויח כ-400 אלף אירו לעונה בחוזה לשנתיים עם אופציה. דסה כבר החל בהיערכות לוגיסטית לשובו לישראל, הכוללת את הסדרת סוגיית המגורים בדירה שבבעלותו בארץ.
עבור אלי דסה, החזרה למכבי תל אביב היא סגירת מעגל מקצועית. בקריירה הארוכה שלו זכה המגן בתואר אליפות אחד בלבד, גם הוא במדים הצהובים בעונת 2019/20. לאחר מסע אירופי שכלל את ויטסה ההולנדית ודינמו מוסקבה, הוא שב לישראל במטרה להוביל את האלופה להישגים נוספים בזירה המקומית והיבשתית.

המרוץ אחר דן גלזר
במקביל, דן גלזר צפוי להודיע היום (ראשון) רשמית על הקבוצה בה יבחר לשחק בעונה הבאה. הקשר האחורי נמצא במוקד של מאבק בין מכבי תל אביב לבית"ר ירושלים. גלזר כבר הגיע להבנות עם הירושלמים על שכר של כ-270 אלף אירו, אך כניסתה של מכבי תל אביב למרוץ שינתה את התמונה עבור קבוצתו הקזחית, קייראט אלמטי.
נכון לעכשיו, הצהובים מחזיקים ביתרון משמעותי בזכות היכולת הכלכלית לשלם את דמי השחרור של השחקן, שנחשבים לנמוכים עבור המועדון. בנוסף, העובדה שגלזר גדל בקריית שלום ואף היה גורם מוביל בתי אליפויות, גורמת ללחץ כבד מצד ואנהרן על סביבתו של השחקן, שקרוב לחזרה ללבוש את המדים הצהובים-כחולים בעונה הקרובה.

הכנה לעזיבת שחקני מפתח
המהלכים הללו אינם מגיעים בחלל ריק. מכבי תל אביב נערכת לאפשרות של עזיבת קשרים ובהם איסוף סיסוקו ועידו שחר, שמבקש לצאת לאירופה. גם בחוליית ההגנה ישנו חשש מעזיבתו של רוי רביבו, מה שמחייב את הקבוצה לעבות את מערך המגנים והקשרים האחוריים הישראלים כדי לשמור על גמישות בבחירת הזרים בעמדות אחרות.
