כוחות ביטחון עיראקיים, פשטו היום (ראשון) לפנות בוקר על מתחמים בתוך "האזור הירוק" המבוצר בבגדאד. לפי דיווח של גורם ביטחוני לסוכנות הידיעות AFP, המבצע בוצע בהתאם לצווי בית משפט וכיוון נגד מספר פוליטיקאים בחשד למעורבות בשחיתות.
#العراق
لا أحد يجرؤ على هذا العمل الكبير من دون غطاء أمريكي📍دخول دبابات جهاز مكافحة الارهاب إلى المنطقة الخضراء في العاصمة بغداد وتطويق جميع مداخلها
📍اعتقالات بالجملة طالت نواب ومسؤولين واصحاب نفوذ في بغداد
📍جهاز مكافحة الارهاب يشتبك مع الفوج الرابع التابع للقصر… pic.twitter.com/cYadoVFx6z
— Raymond Hakim (@RaymondFHakim) June 28, 2026
Iraq’s Green Zone in Baghdad has been locked down as military forces deploy, with reports of raids on government officials’ residences, according to The New Region. pic.twitter.com/XDJQ3ka4DM
— Breaking911 (@Breaking911) June 28, 2026
האזור הירוק הוא מתחם מאובטח המאכלס את שגרירות ארה"ב, נציגויות דיפלומטיות, מוסדות בינלאומיים, משרדי ממשלה ובתי מגורים של פקידים בכירים. תיעודים שהופצו בערוצי טלגרם מקומיים הראו תנועה של כלי רכב כבדים, בהם טנקים, בתוך המתחם. באחד הסרטונים נראו הכוחות פועלים בתוך מבני מגורים.
למרות דיווחים בתקשורת המקומית על שמות של בכירים שנעצרו לכאורה, טרם פורסמה רשימה רשמית או הצהרה מטעם הממשלה בנושא. המבצע יוצא לפועל בהמשך להבטחותיו של ראש הממשלה החדש, עלי אל-זאידי, לפעול נגד השחיתות והניהול הלקוי במדינה.
