פרויקט שיפוץ שהחל לפני כעשור צפוי להסתיים בשנה הבאה. למרות ההשקעה האדירה והמראה המחודש שצפוי לקבל הארמון, דו"ח פיננסי שנתי שנחשף אמש (שבת) בעיתון "הבילד" מעלה כי הוא לא צפוי לשמש כבית המגורים המלכותי של המלך צ'ארלס והמלכה קאמילה.

מקור בארמון אישר את הפרטים והסביר: "צ'ארלס מעולם לא אהב את הארמון. הוא חש בנוח יותר באזורים כפריים, והוא וקאמילה מעולם לא הסתירו את העובדה שהם מעדיפים את קלרנס האוס כמעונם הלונדוני".
היורש מעדיף את וינדזור
גם עתידו של הארמון תחת שלטונו של הנסיך ויליאם לא ברור. יורש העצר הודיע כבר כעת כי כאשר יירש את הכתר מאביו, בכוונתו להמשיך להתגורר עם רעייתו ושלושת ילדיהם בביתם הפרטי "פורסט לודג'" שבווינדזור, ולא לעבור למשכנו הרשמי של המונרך בלונדון.

המורשת של אליזבת השנייה
החלטתם של צ'ארלס וויליאם מגיעה כהמשך ישיר לדפוס שנקטה המלכה המנוחה, אליזבת השנייה. על אף שחיה בארמון בקינגהאם במשך 70 שנות שלטונה, דווח כי גם היא מעולם לא חיבבה את העובדה שהיא מתגוררת במקום שבו היא גם עובדת.
בשנותיה האחרונות מיעטה המלכה לשהות בארמון והעדיפה את טירת וינדזור. במרץ 2020 היא עזבה את בקינגהאם לטובת וינדזור במהלך מגפת הקורונה, וממנה לא שבה עוד. היא הלכה לעולמה בספטמבר 2022 בטירת בלמורל שבסקוטלנד, שהייתה מעון הקיץ האהוב עליה.
