לאחר שפרסמנו כי בתום דיון בהנחיית ראש המל"ל שמואל בן עזרא בין צמרת הדרג המדיני לנציגי מערכת הביטחון, הוחלט כי המוסד בראשות האלוף רומן גופמן יוביל יישום תוכנית להגירה החופשית מעזה – תנועת "תקווה לאומית" בירכה על ההחלטה וקראה לכנס דיון דחוף נוסף עם נציגי מערכת הביטחון בנושא.

סיגל קראוניק, פעילה בתנועה, אמרה כי "מערכת הביטחון חייבת לעבור מדיבורים למעשים. המצב הנוכחי, שבו אין ביטוי בשטח לתוכניות הגירה, אינו יכול להימשך". לדבריה, רק לאחרונה פרסמה התנועה עצומה שעליה חתמו אלפי אנשים, במטרה להחזיר את נושא ההגירה החופשית מעזה לדיון ציבורי ולקרוא לממשלה להפעיל את מנהלת ההגירה באופן אפקטיבי.

בישראל עוברים לשלב הבא: המוסד יוביל את ההגירה מרצועת עזה
תא"ל במיל' אורן סולומון, חבר בתנועה, הוסיף כי "המציאות הוכיחה כי עלינו לפעול בנחישות ליישום תוכניות לעידוד הגירה מרצון, וזוהי מחויבותנו לביטחון המדינה. פעולותיו של ראש המל״ל מהוות צעד חשוב בכיוון הנכון".

סיגל קראוניק, אלמנתו של רבש"ץ בארי אריק קראוניק וחברת התנועה, הוסיפה כי "מערכת הביטחון חייבת לעבור מדיבורים למעשים. המצב הנוכחי, שבו אין ביטוי בשטח לתוכניות הגירה, אינו יכול להימשך. כפי שנאמר: 'עד לרגע זה אנחנו לא יודעים על שום מדיניות מוכנה לקלוט עזתים'. אנו קוראים למקבלי ההחלטות להפסיק להסתפק בדיונים ולהתחיל לייצר מדיניות ברורה ומעשית שתבטיח את ביטחון ישראל לטווח ארוך".
נזכיר כי פרסמנו שבהנחיית ראש המל"ל שמואל בן עזרא, צמרת הדרג המדיני קיימה בימים האחרונים דיון דחוף עם נציגי מערכת הביטחון, שעסק בסוגיות ההגירה מרצועת עזה. בתום הדיון הוחלט כי המוסד, בראשות האלוף רומן גופמן, הוא הגוף שיוביל את יישום התוכנית, כשבמקביל אושרה הקצאת תקציב ייעודי לקידום המהלך.
