שר החינוך יואב קיש שיגר היום (חמישי) מכתב התראה לפני תביעה לראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, לאחר שזה תקף אותו בחריפות במסיבת עיתונאים בנושא תוכניתו למערכת החינוך, וטען כי "יש לנו שר חינוך נוראי" וכי "כולם יודעים במערכת החינוך שכל מה שמעניין זה פריימריז".

במכתב נטען כי מדובר ב"פרסומים כוזבים, מופרכים ודיבתיים מיסודם", שנועדו להכפיש את שר החינוך, לעורר כלפיו שנאה ובוז ולהציגו כמי שפועל ממניעים פסולים – ללא כל בסיס עובדתי.
עוד נכתב כי חומרת הדברים מתעצמת לנוכח העובדה שבין הצדדים כבר מתנהל הליך משפטי בגין פרסומי לשון הרע קודמים של בנט נגד קיש. לטענת עורכי דינו של השר, בנט שב ופרסם את הדברים "ביודעין" כחלק מקמפיין פוליטי, שמטרתו להפיק רווח פוליטי מהכפשתו.

עוד צוין במכתב כי הדברים חמורים במיוחד על רקע העובדה שבין בנט לקיש כבר מתנהל משפט קודם סביב אמירות דומות. לטענת עורכי דינו של השר, בנט בחר לחזור על הטענות כחלק מקמפיין פוליטי שנועד לפגוע בקיש ולהפיק רווח פוליטי.
בסיום המכתב ניתנה לבנט ארכה של שבעה ימים לחזור בו מדבריו ולפרסם התנצלות פומבית וברורה. אם לא יעשה זאת, הודגש כי קיש הנחה את עורכי דינו לנקוט נגדו כל צעד משפטי נוסף העומד לרשותו לפי חוק איסור לשון הרע ולפי דיני הנזיקין.
מטעמו של בנט לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.
