טקס היסטורי ומרגש נערך השבוע בעיר טאיפיי שבטייוואן, עם חנוכתו הרשמית של בית העלמין היהודי הראשון במדינה. במעמד ציון דרך זה, התקיימה גם ההלוויה היהודית הראשונה במקום, כאשר הנפטר היה אזרח ישראלי בן 73 שהתגורר בטייוואן. בני משפחתו של המנוח הגיעו מכל קצוות תבל, כולל ממדינת ישראל, כדי ללוות אותו בדרכו האחרונה.

על פי דוברות זק"א, מתנדבי החטיבה הבינלאומית של הארגון פעלו במקום כדי להבטיח את כבוד המת. ברוך נידאם, מנהל החטיבה הבינלאומית בזק"א, ציין כי אנשי החטיבה הגיעו מהונג קונג, בראשות שליח חב"ד הרב מענדי רבינוביץ, לבקשת שליח חב"ד המקומי הרב שלומי טביב, וסייעו בכל היבטי ההלוויה והקבורה על פי ההלכה היהודית.
הרב מנדי רבינוביץ, שליח חב"ד בהונג קונג ומפקד זק"א במזרח אסיה, הוסיף כי הם מיומנים בטיפול בכבוד המת, שכן בהונג קונג קיים בית עלמין יהודי. עד כה, נהוג היה להעביר נפטרים יהודים מטייוואן לקבורה בבתי עלמין יהודיים במדינות אחרות. הקבורה שנערכה השבוע מהווה ציון דרך משמעותי עבור הקהילה היהודית המקומית, ומאפשרת קבורה מכובדת על פי המסורת היהודית בטייוואן עצמה.
