פעילי רשת עזתים מתנגדי חמאס ל"יום זעם" מחר (שישי) של הפגנות נגד ארגון הטרור ברחבי הרצועה, ומכנים את התנועה שלהם "מהפכת ה-26 ביוני". במוקד ההפגנות נעוץ זעם של התושבים כלפי חמאס בשל תנאי המחייה הקשים באוהלי הפליטים, ואוזלת היד של חמאס בכל הקשור לשיפור תנאי מחייה של העזתים.

אתמול שידרנו כתבה נרחבת בנושא במהדורה המרכזית של הערוץ, ובה ראיינו את האחד ממארגני ההפגנות. כדי לברר פרטים נוספים על אופי ההתארגנות פנינו לחוסאם אל-אסטל, פעיל מיליציה מתנגדת חמאס מח'אן יונס, שידוע כי קיבלה סיוע מישראל.
אל-אסטל מספר שהמיליציות המתנגדות לחמאס ברצועה אינן קשורות להפגנות, אך מקווים להצלחתם, לדבריו: "אנחנו מקווים שאנשים יצאו לרחוב, אבל אני אגיד לך בכנות חמאס מנסים להכשיל את העניין. חמאס עושים בעיות לאנשים, וטוענים שצה"ל צומך במפגינים. חמאס טוענים שמארגני ההפגנות גרים בתוך הקו הצהוב".

לפי אל-אסטל, חמאס מנהלים קמפיין הפחדה נגד המחאה המתוכננת: "חמאס מנסים ליצור כאוס כדי שאנשים לא יצאו להפגין, וליצור מצג שהאנשים שישתתפו בהפגנות הם אנשים לא טובים".
אחרי חודשים של תלונות שקטות וזעם ברשתות החברתיות, מחר יתברר האם המחאה נגד חמאס נשארת מאחורי המקלדת או יוצאת לרחובות.
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
