תחילת דרכו של בר צברי, המוכר לרוב הציבור הישראלי בזכות הלהיטים "ג'וני" ו"ילדה מטורפת", הייתה מלווה בכאב אישי. הזמר פרץ לתודעה בתוכנית "אייל גולן קורא לך", כשביצע שיר שכתב והלחין לזכר בת זוגו, אור חיה שטרית ז"ל, שנפטרה ממחלת הסרטן. בריאיון שקיים לאחרונה ברדיוס 100FM סיפר כי זמן קצר לפני מותה עודדה אותו להירשם לאודישן.
@moshiko.tv אתם מכירים היום את בר צברי כאיש מאחורי מלא להיטים שאתם שרים בעל פה , הוא כבר ממלא הופעות של אלפי כרטיסים וצובר קהל כבר שנים. אבל בהתחלה היתה הרבה יותר מורכבת, כשאיבד את בת הזוג שלו ממחלת הסרטן הנוראה, והיא זו שפתחה לו את הדלת ואת היצירה שבאה אחרי לכתה. בא נשוי היום באושר ומגדל ילדים מדהימים אבל לא שוכח לרגע את זכרה ואת תפקידה בחייו. #מיוזיקטוק #מושיקושטרן #ברצברי @Radios100FM @bar tzabary – בר צברי ♬ צליל מקורי – Moshiko Stern מושיקו שטרן
"בעונה הראשונה זה היה רק לנשים. ישבנו בשניידר והיא אמרה לי: 'אם מתישהו זה יהיה גם לבנים, אתה חייב ללכת'. ואז היא נפטרה", שיתף. עם זאת, לדבריו, כלל לא התכוון להשתתף בתוכנית. "חבר מהצבא התעקש ואמר לי: 'אתה חייב'. עליתי שבור".
כאמור, השניים ניהלו מערכת יחסים במשך שנתיים וחצי, כאשר המחלה התגלתה זמן קצר לאחר תחילת הקשר. צברי ליווה את אור ז"ל עד ימיה האחרונים, וחשף כי היצירה המוזיקלית הגיעה רק לאחר האובדן הקשה: "לא הצלחתי לכתוב מילה כשהיא הייתה בחיים, מהרגע שהיא נפטרה התחלתי לכתוב מוזיקה".
https://www.youtube.com/watch?v=HYWzgEXIx2Y
הביצוע המרגש בתוכנית נגע באייל גולן ובשופטים, והזמר החליט להפיק עבור צברי את השיר באופן מקצועי. כך נולד "עכשיו", סינגל הבכורה שפתח בפניו את הדרך לקריירה מצליחה. עם זאת, לדבריו, החשיפה וההצלחה בצל האבל הובילו אותו להחלטה לעצור את הכול למשך מספר שנים.
"זה היה לי מהיר מדי, רק כתבתי את השיר הראשון שלי – וכבר התפרסמתי. הייתי צריך לעצור רגע. עצרתי 4-5 שנים והפסקתי עם כל העניין של המוזיקה והרשתות". פסק הזמן שלקח עשה רק טוב וכיום, צברי נחשב לאחד מהזמרים המוכרים והאהובים בעולם המוזיקה.
