המגעים המדיניים בוושינגטון להסדר בגבול הצפון מגיעים לישורת קריטית, ובציר הרשע מנסים להרים את הטון כדי להכתיב את תנאי השטח ולייצר מצג שווא של ניצחון. מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, אסמאעיל קאאני, שיגר היום (חמישי) איום ישיר וחריף לעבר ירושלים, והציב אולטימטום פומבי בנוגע להמשך הנוכחות של כוחות צה"ל בתוך שטחה של לבנון.

בהצהרה לוחמנית שפורסמה בכלי התקשורת הממלכתיים באיראן ונועדה לייצר לחץ פסיכולוגי, שלח מפקד היחידה העליונה של איראן מסר תקיף וחד-משמעי לישראל: "עליכם לעזוב את לבנון כולה. האדמה הזו היא שדה של עמידה איתנה והתנגדות, ולא מגרש משחקים עבור כובשים".
קאאני המשיך והזהיר מפני השלכות המשך השהייה של כוחות צה"ל מעבר לגבול: "אם לא תסוגו מרצונכם החופשי היום, מחר תיאלצו להימלט בהשפלה ובתבוסה". בטהראן מנסים לנצל את השיח הדיפלומטי סביב השינויים האפשריים בפריסת הכוחות באזור החיץ, כדי להציג כל תנועה ישראלית בשטח ככניעה וכניצחון מובהק של איראן ושלוחותיה.

האיומים הישירים הללו מגיעים בתזמון מדויק, כחלק מניסיון איראני מוכתב מראש להשפיע על המשא ומתן הדיפלומטי המתחדש בוושינגטון בין משלחות מישראל ומלבנון, בתיווך אמריקאי. במסגרת השיחות הללו, נבחנת האפשרות לנסיגה מינורית ומבוקרת של צה"ל מתא שטח מצומצם בדרום לבנון לטובת כניסה של צבא לבנון.
כתבנו המדיני תמיר מורג מבהיר כי מדובר בפיילוט ביטחוני שהגה השר לשעבר רון דרמר בקבינט המצומצם זמן רב לפני ההסכמים של ארה"ב ואיראן, ובלי שום קשר אליהם. מטרת התוכנית, שפרטיה נחשפו גם ברשת "רויטרס", היא לבדוק באופן מעשי האם כוחות צבא לבנון – לאחר שיעברו בדיקות רקע ואימונים בארצות הברית כדי לוודא שאינם קשורים לחיזבאללה – מסוגלים לשמור על תא השטח נקי מטרור לאורך זמן.

במקביל למשא ומתן המדיני, צה"ל ממשיך בפעילות עצימה בשטח לאיתור ולהשמדת המערכים התת-קרקעיים המורכבים של חיזבאללה בדרום לבנון. בצה"ל מבהירים כי חשיפת המפקדות ומחסני אמצעי הלחימה הללו והשמדתם המלאה הן תנאי מרכזי ובלתי מתפשר לכל שינוי עתידי בפריסת הכוחות באזור, והלחימה תימשך אך ורק על פי שיקולים מבצעיים וביטחוניים של מדינת ישראל.
