accessibility-icon
share-icon
מתוך שידורי ערוץ 14

פרסום ראשון: מערכת הביטחון נערכת לחידוש הלחימה בזירת תימן

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

לפני כשעה

18

4

like

3

dislike

במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של חידוש הלחימה בזירה התימנית, וחודשו התוכניות האופרטיביות לפעולה נגד החות'ים • שר הביטחון ישראל כ"ץ שיגר איום חריף לעבר הנהגת הארגון, והבהיר כי הם עתידים לשלם מחיר על מעשיהם


במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של חידוש הלחימה בזירה התימנית, כך חשפנו הערב (רביעי) בחדשות 14. המהלך מגיע בהמשך לדבריו של שר הביטחון ישראל כ"ץ מוקדם יותר היום בריאיון לערוץ 14 ולאיום שהשמיע כלפי מנהיג החות'ים. במסגרת ההיערכות, חודשו התוכניות האופרטיביות לפעולה נגד החות'ים, וזאת במידה והדרג המדיני יורה על ביצוען. מערכת הביטחון פועלת לעדכון המענה המבצעי מול האיומים המגיעים מדרום.

maximize-image
images-count1+
תקיפות בתימן, ארכיון | צילום: רשתות ערביות

בדבריו כ"ץ הבהיר כי "החשבון של מדינת ישראל עם החות'ים פתוח" וכי הם עתידים לשלם מחיר על מעשיהם. כמו כן, הדגיש השר את האפשרות לפעולה ממוקדת נגד הנהגת הארגון, וציין כי במידה ומנהיג החות'ים יעלה על הכוונת של ישראל – הוא יחוסל.

החות'ים עלו שוב לכותרות בתחילת החודש הנוכחי כאשר בוצע ירי מתימן לעבר ישראל, במקביל למתיחות מול איראן. השיגור יורט בהצלחה ללא נזק או נפגעים. הדובר הצבאי של החות'ים, יחיא סריע, נטל אחריות על המעשה וטען כי שוגרו טילים לעבר "מטרות רגישות ביפו". בהודעתו הבהיר הארגון כי יגיב בהסלמה על כל פעולה ישראלית נגדו.

חות'ים |
maximize-image
images-count1+
מחבלים חות'ים, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

כזכור, החות'ים הכריזו בנוסף על איסור מוחלט למעבר כלי שיט ישראליים בים סוף, והגדירו כל תנועה ישראלית כמטרה צבאית עבור כוחותיהם. הצהרות אלו מגיעות בהמשך להצטרפותם למערכה לפני מספר חודשים במהלך מבצע "שאגת הארי", שכללה הטלת מצור ימי וביצוע 9 שיגורים וירי כטב"מים מבלי שישראל תגיב לכך. הארגון טען כי השתמש בטילי שיוט ובטילים בליסטיים, שיורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית של חיל האוויר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News