עירוני טבריה פרסמה היום (רביעי) תגובה חריפה בעקבות הפרסומים והחקירה המתנהלת סביב החשד למתן עירויים אסורים לשחקני הקבוצה לקראת משחק ההישרדות מול מ.ס. אשדוד. במועדון דחו מכל וכל את הטענות, טענו כי לא ניתנו לשחקנים חומרים אסורים ואף הפנו עקיצה ישירה לעבר אנשי אשדוד.

בהודעה הרשמית מסר המועדון כי נכון לעכשיו לא התקבלה אצלו כל תלונה רשמית או פנייה מוסמכת בנושא, וכי כל המידע שברשותו מקורו בפרסומים בתקשורת. בטבריה הוסיפו כי אם מקור הטענות הוא בגורמים הקשורים למ.ס. אשדוד, מדובר בניסיון להשפיע על המציאות מחוץ למגרש במקום לקבל את ההכרעה הספורטיבית.
במועדון בחרו להשתמש בלשון חריפה במיוחד וכתבו: "אנו מבינים שהשירותים של עורך הדין שבחרה אשדוד מגיעים עם השראה מובנית של ניסיונות יצירתיים 'לתפור תיקים', אך אנו מזכירים להם שחדר ההלבשה בטבריה אינו בית המשפט המחוזי בירושלים, ומי מלח להתאוששות שרירים אינם 'תיק 4000'".

חשד: ערב משחק ההישרדות הגורלי השחקנים קיבלו עירויים אסורים
טבריה הדגישה כי לא ניתנו לשחקנים חומרים אסורים וכי מדובר בתמיסת מי מלח רפואית סטנדרטית שנרכשה כחוק ואינה כוללת תוספים או רכיבים אסורים. לטענת המועדון, הטיפול ניתן לצורך התאוששות מהעומסים בתקופה שבה שיחקה הקבוצה שני משחקים בשבוע.
עוד נטען כי הטיפול בוצע שלושה ימים לפני המשחק המדובר, בנפח נוזלים "מצומצם וחוקי לחלוטין", תחת פיקוח רפואי ובהתאם לנהלים המקובלים בספורט המקצועני. במועדון ציינו כי לאחר בדיקות משפטיות ורפואיות נוספות הם עומדים על כך שפעלו בהתאם להוראות החוק, לתקנוני הסוכנות העולמית למניעת סימום (WADA) ולהנחיות הרלוונטיות.

הפרשה נחשפה לאחר דיווחים שלפיהם שחקני טבריה קיבלו לכאורה עירויים בנפח האסור על פי התקנות, ימים ספורים לפני הניצחון 0:3 על מ.ס. אשדוד בפלייאוף התחתון, משחק שסייע לקבוצה להבטיח את הישארותה בליגת העל. בעקבות החשדות נפתחה חקירה בהתאחדות לכדורגל, ובמסגרתה נאספו חומרים שונים ובהם מסמכים, תמונות והתכתבויות.
במקביל, מ.ס. אשדוד הגישה תלונה רשמית להתאחדות לכדורגל באמצעות עו"ד עמית חדד, בדרישה לבחון את כלל חומרי הראיות ולמצות את החקירה. בהתאחדות לכדורגל אישרו כי הנושא נמצא בבדיקה וכי הסוכנות העולמית למניעת סימום עודכנה בפרטים. בטבריה מצדם הבהירו כי ימשיכו לשתף פעולה עם כל גורם מוסמך ומביעים ביטחון כי בתום הבירור יתברר שפעלו כדין.
