ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט וחבר הוועדה המארגנת של "מחאת הרכבים", התייחס היום (רביעי) בריאיון לדנה ורון להפגנות הצפויות, לאכיפה הבררנית שנעשית לדבריו, ולמה שתיאר כזכותו של ציבור במדינה דמוקרטית להיאבק על זכויותיו. לדבריו, לציבור החרדי היו "מורים טובים" למה נכון ומה לא נכון לעשות במחאות – הקפלניסטים.

זייברט טען כי המפגינים החרדים הם שומרי חוק, והמחאות מתנהלות בצורה מכבדת. כשנשאל האם דבריו נאמרים גם על אותם מפגינים שהשביתו לפתע את כביש 4 בשבוע שעבר, השיב: "כבישים שייכים לכולם. מותר לנסוע בכל כביש, ובטח שמותר למחות. הייתה לנו שכונה בבני ברק שהייתה נצורה בגלל הופעה של זמר – אם מותר לסגור שכונה בשביל זמר, אז מותר גם להפגין".
בהמשך התייחס להפגנות השמאל בקפלן, וטען כי הן שימשו עבור הציבור החרדי כ"מורים הטובים ביותר": "הקפלניסטים לימדו אותנו מה מותר ומה אסור, ומה שיאפשרו להם לעשות – יאפשרו גם לנו". על השאלה האם אינו חושש שהמחאות יובילו לתוצאה הפוכה מזו שהמפגינים מחיילים לה, השיב: "זו שאלה. אבל מה קורה אם לא עושים כלום? הם ממשיכים לרדוף אותך, וקולך לא נשמע. זה מה שעשינו בשנים האחרונות – וכל יום וכל חודש נהיה גרוע מקודמו".

עוד הוסיף: "במקום לפעול להזדהות עם הציבור החרדי על הזעקה הצודקת שלהם – על הרדיפה הלא מתקבלת על הדעת שהם חווים מהיועצת המשפטית לממשלה, הסנקציות וכעת גם המעצרים – אנחנו רואים אכיפה מגזרית, כאילו יש רק ציבור אחד בישראל שצריך לרדוף אותו. אף אחד לא האמין שישימו אנשים בכלא, שישללו זכויות יסוד – מה שלא עושים לא לערבים, לא למחבלים ולא לאף אחד אחר".
ראש העיר תקף: "אם לא עושים כלום, מבינים שאפשר לדרוך עליך קומה אחרי קומה. הציבור החרדי הוא לא ציבור שאפשר לדרוס – יש לו זכויות. לא ייתכן שילד ערבי יקבל יותר זכויות מילד חרדי, ולא ייתכן שבן של מחבל לא יישללו זכויותיו, בעוד בן של אדם חרדי כן. ואם זה לא מובן – צריך למצוא את הדרך לשנות את זה".

באשר לשאלת גיוס חרדים שאינם לומדים תורה, טען: "מתחיל להיות שינוי במגזר החרדי, ושינוי גישה חסר תקדים בנושא הזה. אך במצב הקיים – אף אחד לא יתגייס. המדינה לא יודעת להתאים את עצמה לצרכים של התושבים שלה".
נזכיר כי צפויים היום שיבושי תנועה כבדים ברחבי הארץ בשל "מחאת הרכבים" ההמונית של הציבור החרדי החל מהשעה 16:00. אלפי בעלי רכבים, מכלל החוגים והעדות, יצאו בשיירות מאורגנות מ-19 ערים – מצפת בצפון ועד ערד בדרום – לעבר הכלא הצבאי "כלא 10" בסמוך לבית ליד. המארגנים, בהובלת גורמים מרכזיים בחסידות גור ובגיבוי רבני, הבהירו כי המטרה היא "מפגן כוח אדיר" שיכריז "עד כאן!" נגד רדיפת לומדי התורה ומעצרם של עריקים משירות צבאי.

ההיערכות למחאה לוותה בימים האחרונים בעבודת מטה נרחבת, שכללה חלוקת צירים, סדרי תנועה והעברת הנחיות בטיחות לאלפי נהגים. על פי המתווה, המפגינים נוסעים בנתיבים המרכזיים – בהם כביש 1, כביש 4, כביש 6 ונתיבי איילון – במהירות נמוכה כדי להאט את התנועה ולהביא להשבתה דה-פקטו של הצירים המרכזיים בשעות אחה"צ והערב.
המארגנים מסרו: "לא נשב בשקט בזמן שאחינו נמצאים מאחורי סורג ובריח בעוון לימוד תורה, ורודפים אחרי בני ישיבות ואברכים ברחובות. המחאה למען כבוד ה' ולמען תורתו, ולהראות שאנחנו לא נסוגים מהעמדה שלנו להיות בני תורה ולהיות יושבים באוהלה של תורה".

במשטרה נערכים בכוננות גבוהה עם כ-200 שוטרים באזור הכלא הצבאי, וקבעו תנאי מחמיר לפיו השיירות לא יורשו להיכנס לתחומי כפר יונה או למתחם הכלא עצמו, זאת כדי למנוע חיכוכים ישירים עם תושבי האזור, שכבר הצהירו כי בכוונתם לקיים "חומה אנושית" למניעת הגעת המפגינים.
השיירות צפויות לצאת במקביל ממספר רב של מוקדים ברחבי הארץ, בהם ירושלים, בני ברק, בית שמש, ביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד, אשדוד, חיפה, נתניה, טבריה, צפת, עפולה, נוף הגליל, קריית גת ורחובות. גורמי התנועה מעריכים כי ככל שהשיירות יתקדמו ויתחברו זו לזו, השיבושים עלולים להתרחב גם לצמתים ולכבישים נוספים שלא נכללו בתכנון הראשוני.
