הפאנליסט איתמר פליישמן התייחס אמש (שלישי) בתוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 למתיחות הגוברת בין ישראל לארצות הברית, והציג אזהרה חמורה מפני המטרה האסטרטגית של איראן. לדבריו, טהרן פועלת באופן אקטיבי כדי לסכסך בין שתי המדינות, תוך שימוש באמצעים שונים ומבצעי השפעה.

פליישמן הדגיש כי למרות ה"בטן הכואבת" של ישראל מהמצב הנוכחי, אסור לה ליפול למלכודת שטומנת לה איראן. הוא אמר: "המטרה האסטרטגית של איראן היא לסכסך כרגע בין ישראל לארצות הברית. עם כל הבטן הכואבת מאוד שלנו – אסור לנו ליפול בפח הזה".
הפאנליסט הוסיף כי ישראל נאלצת לחזור למציאות ביטחונית הדומה לשנות ה-50 וה-60, תקופה בה נדרשה ליותר עצמאות בפיתוחים ביטחוניים כמו העוזי וטנק המרכבה. הוא ציין כי תלות מוחלטת באחרים אינה אפשרית, במיוחד לאור אי-הוודאות לגבי הממשל האמריקני הבא.

לדברי פליישמן, המצב הנוכחי מחייב את ישראל להיות רגישה וערנית במיוחד לניסיונות ההשפעה האיראניים. הוא הדגיש את חשיבות ההבנה כי מדובר במטרה אסטרטגית של האויב, וכי נפילה לפח זה עלולה להיות בעלת השלכות חמורות על ביטחון המדינה.
