על רקע הביקורת שנשמעה בנוגע לכבילת ידי לוחמינו בשדה הקרב בלבנון, מבהיר היום (שני) גורם מדיני בכיר בשיחה עם "חדשות 14" כי הדרג המדיני פועל לשינוי המצב.

הגורם הבכיר מסר כי המערכת המדינית תבצע הלילה תיאום ישיר מול הפיקוד הצבאי, על מנת לוודא שהנחיות הקבינט יחודדו ויובנו עד אחרון הלוחמים בשטח. על פי ההבהרה, נהלי הפתיחה באש יוגדרו מחדש באופן ברור ומחייב. הלוחמים יקבלו אישור לפגוע בכל מחבל שיזוהה בתוך המרחב המוגדר כ"מרחב צהוב".
בנוסף, הבהיר הגורם המדיני כי ההנחיות החדשות מאפשרות ללוחמים להגיב גם מעבר לגבולות המרחב הללו, בכל מקרה שבו מזוהה איום ברור על כוחותינו.

כזכור, צה"ל פרסם בשבוע שעבר את מפת המרחב הביטחוני בדרום לבנון, שבו פועלים כוחותינו במסגרת הפעילות המבצעית. על פי צה"ל, הכוחות נפרסים במרחב הביטחוני המשתרע עד כ-10 קילומטרים בתוך שטח לבנון.
