בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שני) את בקשתם של שמונה חברי ליכוד למנוע את כינוס ועידת התנועה, וביטל את צו המניעה הזמני שניתן ב-17 ביוני. השופטת תמר בר-אשר קבעה כי ועידת הליכוד תתכנס בהתאם להחלטת בית הדין של הליכוד מ-4 ביוני, אשר התיר את כינוס הוועידה לצורך אישור תקנון הבחירות המקדימות והחלטות הנוגעות ישירות לפריימריז.

העתירה הוגשה על רקע טענות לליקויים חמורים בבחירות לוועידת הליכוד שנערכו בנובמבר 2025. בין היתר נטען לאי-סדרים בניהול ספר הבוחרים, לעיכובים בפרסום רשימות המועמדים ולשינויים במקומות ההצבעה. בהחלטה צוין כי בדיקות שנערכו העלו חשדות שלפיהם כ-21% מהמתפקדים שנכללו בספר הבוחרים, כ-28 אלף איש, לא שילמו בעצמם את דמי החבר, אלא גורמים אחרים שילמו עבורם.
למרות זאת, בית המשפט קבע כי אין מקום להתערב בהחלטות בית הדין של הליכוד, שהכיר בחומרת הטענות אך סבר כי אין לעכב את הליכי הפריימריז. השופטת הדגישה כי בתי המשפט נוהגים להתערב בהחלטות של טריבונלים פנימיים במפלגות רק במקרים חריגים של חריגה מסמכות או פגיעה בכללי הצדק הטבעי, וכי במקרה זה לא נמצא פגם המצדיק התערבות.

במהלך הדיון הסביר ממלא מקום מנכ"ל הליכוד, דוד שרן, כי קיים צורך דחוף באישור תקנון הפריימריז כדי לעמוד בלוחות הזמנים לקראת הבחירות לכנסת. לדבריו, הבחירות צפויות להתקיים ב-20 באוקטובר 2026, ורשימות המועמדים חייבות להיות מוגשות 45 ימים לפני מועד הבחירות.
בסיום ההחלטה קבעה השופטת כי מאזן הנוחות נוטה בבירור לטובת קיום הוועידה, ודחתה את הבקשה לסעד זמני. בהתאם לכך בוטל צו המניעה, והליכוד יוכל להמשיך בהיערכותו לקיום הפריימריז.
