התרעת "יורה פעיל" הוכרזה הערב (שני) במונטריאול שבקנדה בעקבות אירוע ירי שהתרחש בשכונת ווסברי שברובע קוט-דה-נז, סמוך למרכז חב"ד מקומי. משטרת מונטריאול (SPVM) קראה לתושבים להסתגר בבתיהם, להתרחק מחלונות ולהימנע מהגעה לאזור.
לפי הודעת המשטרה, האירוע החל סמוך לשעה 11:35 בבוקר באזור שדרות טראנס איילנד ודה קורטרהי. דובר המשטרה, ז'אן-פייר בראבאן, מסר כי "המצב עדיין אינו בשליטה", והדגיש כי הכוחות ממשיכים לפעול בזירה. המשטרה אישרה כי שוטר אחד נפצע במהלך הפעילות המבצעית.
במקביל, ביחידה הבינלאומית של זק"א מסרו כי התקבל דיווח על אירוע ירי סמוך למרכז חב"ד המקומי, וכי על פי החשד מדובר בפיגוע. בזק"א ציינו כי קיימים דיווחים ראשוניים שלפיהם במקום שני הרוגים, ככל הנראה שוטר ומחבלת, אולם מידע זה טרם אושר באופן רשמי על ידי הרשויות בקנדה.

מוישי בלך, מתנדב זק"א הנמצא סמוך לזירה, סיפר: "לפי המידע שנמסר עד כה, ישנו דיווח על בני ערובה בתוך הזירה. כוחות המשטרה המקומית פרוסים בכוחות גדולים וסגרו את האזור כולו. האירוע עדיין מתנהל, ובשלב זה ישנם דיווחים על שני חשודים שטרם נתפסו ומסתובבים באזור. אנו מבקשים מהציבור להישמע להנחיות כוחות הביטחון ולהימנע מהגעה למקום."
שר ביטחון הפנים של מחוז קוויבק, איאן לפרנייר, עדכן אף הוא כי המבצע המשטרתי עדיין נמשך וכי כוחות גדולים פועלים בשטח. בזק"א מסרו כי מתנדבי היחידה הבינלאומית נמצאים בקשר רציף עם גורמי החירום והרשויות המקומיות וממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות. נכון לעכשיו, נסיבות האירוע עדיין נחקרות, זהות החשודים טרם פורסמה, והרשויות טרם אישרו באופן רשמי את הדיווחים על הרוגים או על רקע לאומני לאירוע.
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
