יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד לאיחוד עם נפתלי בנט, וטען כי הם מאמינים שזו הדרך הנכונה לאיחוד. לפיד הדגיש כי החיבור נועד לבצע רפורמות גדולות שכולם חששו מהן, "במטרה לתקן את המדינה".

בין הרפורמות שהציג לפיד נכללים גיוס חרדים, השבת הביטחון לרחובות, הורדת יוקר המחיה, העברת חוקה ושיקום יחסי החוץ של ישראל. לדבריו, מטרת הממשלה הבאה תהיה לעבוד למען האזרחים ולא למען עצמה, מה שיהפוך את המטרות הללו לאפשריות.
ההצהרה מגיעה לאחר שלפיד ובנט נפגשו עם ראשי המטות שלהם מכל הארץ. לפיד מסר כי בפגישה הם הסבירו את שמחתם על החיבור, וכי הם מאמינים שזו הדרך הנכונה – "איחוד של המרכז מאחורי מנהיג מהימין הליברלי". לפיד הוסיף כי פוליטיקה היא פשוטה יותר ממה שחושבים, ודורשת עבודה קשה, כוונה טובה, מאבק על כל קול, וזכירה ש"אתה לא שם בשביל עצמך".
