הביקורת בליכוד כלפי יו”ר הכנסת אמיר אוחנה הולכת ומחריפה. פעילי שטח וחברי מרכז במפלגה טוענים כי התנהלותו של אוחנה היא אחד הגורמים המרכזיים לעיכוב בקידום חוק התקשורת – אחת הרפורמות המרכזיות שמבקש המחנה הלאומי לקדם בתחום התקשורת.

לטענת גורמים בליכוד, החוק מתעכב בשבועות האחרונים בשל אלפי הסתייגויות שהוגשו נגדו. במצבים מסוג זה נהוג להפעיל את “ההליך החריג” שנועד להתמודד עם חסימות פרלמנטריות ולאפשר את המשך קידום החקיקה, אולם אוחנה מתנגד לכך באופן עקבי.
הזעם בשטח אינו נשאר ברשתות החברתיות בלבד. במהלך השבוע האחרון, ובכלל זה היום, קיימו פעילי ליכוד וחברי מרכז ממספר ערים ויישובים ברחבי הארץ – פרדס חנה, חריש, רמת גן, זכרון יעקב, קיסריה, חולון, קריית גת, חדרה, אופקים, סאסא וצפת – שיחות עם יו”ר הכנסת אמיר אוחנה ועם מנכ”ל הכנסת דרור ישראלי. בשיחות דרשו הפעילים לקדם את חוק התקשורת והביעו תרעומת על המשך העיכוב בקידומו.
לדברי אותם גורמים, רבים מבוחרי הליכוד מתקשים להבין מדוע דווקא ממשלת ימין, המחזיקה ברוב בכנסת, מתקשה לקדם רפורמה שהובטחה לציבור ואשר נועדה, לדבריהם, להגביר את התחרות בשוק התקשורת ולצמצם חסמים רגולטוריים.

הביקורת כלפי אוחנה מתעצמת גם על רקע העובדה שערוץ 12 וגופי תקשורת נוספים מנהלים מאבק ציבורי מתמשך נגד הרפורמה ואף תוקפים אותה באופן קבוע במהדורות החדשות ובתוכניות האקטואליה. בליכוד טוענים כי דווקא לנוכח הלחץ התקשורתי, מצופה מראשי הקואליציה לפעול בנחישות ולהביא את החוק להתקדמות.
“לא ייתכן שחוק כל כך חשוב לבוחרי הימין ייתקע במשך שבועות בגלל תרגילים פרלמנטריים”, אמר אחד הפעילים המעורבים במאבק. “הציבור מצפה לראות תוצאות, לא תירוצים”.
נכון לעכשיו, חוק התקשורת ממשיך להתעכב בוועדות הכנסת, בעוד הלחץ מצד פעילי הליכוד וחברי המרכז על הנהגת המפלגה רק הולך וגובר.
