הורי חיילות תצפיתניות הביעו לאחרונה זעם בעקבות אירוע חריג שאירע במסגרת הצבאית: כ-15 תצפיתניות לקו במכת חום וסבלו מתסמיני התייבשות, לאחר שלטענתן – אולצו על ידי המפקדים לשהות בפעילות שטח בעומס חום כבד במחנה סיירים שבנגב.

לפי עדויות החיילות, תצפיתניות בקורס מפקדות חמ"ל תצפית, נדרשו להמשיך בפעילות למרות תנאי מזג האוויר הקיצוניים. עם חזרתן לבסיס, מספר רב מהן חש ברע, וחלקן סובלו מתסמינים של התייבשות קשה.
ההורים הביעו זעם וטענו כי לא מדובר במקרה ראשון: "לפני כחצי שנה אירע מקרה דומה באותו בסיס, בזמן שהבנות היו בטירונות. מספר החיילות הסובלות מתסמיני התייבשות רק הולך ועולה, וריכזו את כולן בחדר חולות. יש חיילות שהתעלפו ואחרות מקיאות, לאחר שהתעקשו שיבצעו מטווח ביותר מ-40 מעלות חום".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במהלך סוף השבוע פנו מספר חיילות לקבלת טיפול רפואי לאחר שחשו ברע ודיווחו על תסמיני התייבשות. כלל החיילות קיבלו טיפול רפואי ראשוני בבסיס ונשלחו למנוחה ביחידה. החיילות נמצאות במעקב רפואי על ידי רופא היחידה וממשיכות לקבל טיפול בהתאם לצורך".
