נבחרת איראן ממשיכה לעורר עניין במונדיאל 2026, לא רק בזכות הופעותיה על כר הדשא. שעות לאחר התיקו המאופס מול בלגיה, שהעניק לה נקודה נוספת ושמר על סיכוייה להעפיל לשלב הבא, פורסם בתקשורת האיראנית מסר שהשאירו שחקני הנבחרת בחדר ההלבשה באצטדיון בלוס אנג'לס.

בלגיה ואורוגוואי מעדו, שחקן מכבי ת"א רשם היסטוריה
על פי הערוצים המזוהים עם המשטר בטהרן, מדובר ב"מסר מיוחד לאיראנים ולאנשים בכל רחבי העולם". בפתק נכתב: "מאיראן העתיקה, שראשיתה אלפי שנים אחורה ועד איראן המודרנית של ימינו, רוחה של איראן נותרה חיה ויציבה. הגענו ללוס אנג'לס בגאווה, התחרינו בכבוד ואנחנו עוזבים בכבוד. תודה לוס אנג'לס על האירוח ותודה לכל איראני שנתן את ליבו, קולו ונשמתו עבור איראן במהלך 180 הדקות האלה. מי ייתן ושלום, כבוד וידידות ישררו בין כל העמים".
לצד המסר המפויס, הופיעו על הפתק גם הכיתובים "מינאב" ו-"168", התייחסות לאירוע שהפך בחודשים האחרונים לאחד מסמלי התעמולה המרכזיים של המשטר האיראני. הנבחרת מתחרה בטורניר תחת השם "מינאב 168", לזכר ההרוגים שעל פי הדיווחים באיראן נהרגו בתקיפה בבית ספר לבנות בעיר מינאב ביום הראשון של מבצע "שאגת הארי".

האירוע זוכה לחשיפה נרחבת מצד גורמי השלטון בטהרן. משלחת המשא ומתן האיראנית אימצה אף היא את השם "מינאב", ובתקשורת המקומית פורסמו בימים האחרונים תמונות של בכירים עונדים סיכות הנושאות את הכיתוב. במקביל, יו"ר הפרלמנט מוחמד באקר קאליבאף תועד משוחח עם משפחות ההרוגים, במסגרת קמפיין ציבורי נרחב סביב האירוע.
גם בכירי המשטר לא החמיצו את ההזדמנות לקשור בין הישגי הנבחרת לזירה המדינית והביטחונית. שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י כתב ברשת X כי "ממגרש הכדורגל ועד שולחן המשא ומתן ושדה הקרב, כל צעד שאנחנו עושים כאיראנים הוא חלק ממאבק גדול יותר: הגנה על כבודו של עמנו היקר".
From the football pitch to the negotiating table to the battlefield, every step we take as Iranians is part of a larger struggle: defending the honor and dignity of our dear people.#Minab168 pic.twitter.com/CFZ6EbYo49
— Seyed Abbas Araghchi (@araghchi) June 22, 2026
קאליבאף עצמו פרסם תמונה מהמשחק מול בלגיה, שבה נראה השוער עלי רזא ביראנוונד הודף התקפה בלגית יחד עם שחקני ההגנה. לצד התמונה כתב: "כך אנחנו מגנים על אדמתנו", במה שנתפס כרמז ברור למצב הביטחוני ולמסרים שמבקש המשטר להעביר לציבור.
This is how we protect our land pic.twitter.com/Y9x0OoE7Kb
— محمدباقر قالیباف | MB Ghalibaf (@mb_ghalibaf) June 21, 2026
מנגד, בתקשורת המזוהה עם האופוזיציה האיראנית הציגו תמונה שונה לחלוטין. בערוץ "איראן אינטרנשיונל" פורסמו תיעודים של אוהדים איראנים השורקים בוז להמנון הרפובליקה האיסלאמית לפני המשחק. בנוסף דווח כי אוהדים רבים הגיעו לאצטדיון עם דגלי האריה והשמש, ששימשו כסמל איראן לפני המהפכה האיסלאמית ב-1979.

לפי הדיווחים, מחוץ לאצטדיון התקיימו גם הפגנות מחאה נגד המשטר בטהרן. בין היתר תועד אוהד איראני מניף שלט הקורא לשחרורו של השוער לשעבר רשיד מזאהרי, שנעצר באיראן לאחר שפרסם ביקורת נגד השלטון.



