מיכל פעילן, מה יש לכם שמה בקשת 12? או אולי מה אין לכם? לדעתי, אתם חסרים קצת בושה. מיכל פעילן, חברים, החליטה השבוע לחצות בשידור חי עוד קו אדום. היא טענה שזו ממשלה ש"משתינה על הלוחמים".
עזבו רגע ימין ושמאל, קואליציה ואופוזיציה. בואו נדבר רק על הלוחמים. הלוחמים שנמצאים עכשיו בעזה, בלבנון ובכל הגזרות, וחלק מהם, מה לעשות, הצביעו לממשלה הזאת.

יש קצינים שהצביעו לממשלה הזאת. מפקדים, אנשי מילואים, משפחות שכולות, הורים לחיילים. אז מה בדיוק אומרת להם מיכל פעילן? היא אומרת להם שהם לא מבינים ושהם לא יודעים מה טוב בשבילם. אתם! שאיבדתם בן, אח או אבא, צריכים לשמוע שאתם לא מבינים מי פגע בכם ומי הורס לכם את החיים, וזו כבר לא ביקורת. זו יהירות.
יהירות מיוחדת השמורה לערוצים מסוימים, שמשוכנעים שאם הציבור מסכים איתם הוא נאור. ואם הוא לא מסכים איתם, כנראה שהוא פשוט מסכן – לא מבין. והם כבר יחנכו אותנו, הם כבר יכוונו אותנו.

הם הרי עסוקים בדבר הנעלה שנקרא לעצב תודעה. והכי מדהים? אנשים כמו מיכל פעילן לא רואים את הדבשת של עצמם. איזה קטע, בדיוק חוויית "המשתינים עלינו בקשת" היא החוויה של רוב גוש הימין בישראל, אבל לא על-ידי הממשלה אלא על-ידי בג"ץ.
מישהו יביא את הקול הזה? ישמיע את הנרטיב הזה? יספר אותו? ברור שלא. רק צד אחד כל הזמן, ועוד בשם המקצועיות, בשם האובייקטיביות ובשם העיתונות.
אבל הציבור כבר לא טיפש. הוא רואה את הזלזול, הוא שומע את ההתנשאות, והוא מבין שכבר מזמן לא מדובר רק בחדשות. הוא גם יודע בדיוק מה הוא ישמע בכל פעם שהוא יבחר בהם בשלט.
הוא מבין שיש כאן פטרונות, זלזול והתנשאות. מיכל פעילן משוכנעת שהיא תפקח את עיניהם. תציל אותם מעצמם. וזה אולי הדבר המקומם ביותר. לא הביקורת ולא השפה, אלא התחושה שחלק מאנשי ערוץ 12 באמת מאמינים שהם חכמים יותר מהציבור, יודעים טוב יותר מהחיילים וטוב יותר מהמשפחות השכולות.
מיכל, הציבור לא טועה. יש קלפי, יש ד-מו-קר-טיה בישראל, ולמרות הצעקות וההתנשאות שלכם, ועד שלא תסכימו לראות את זה, כנראה שתמשיכו להפסיד בבחירות.

