נהג תושב ירושלים נתפס אתמול (שני) על ידי בלשי ימ"ר את"ן ירושלים כשהוא מסיע פעוט בן 8 חודשים בין רגליו, מתחת לגלגל ההגה, וללא כל התקן ריסון כחוק. המקרה החמור אירע במהלך פעילות אכיפה סמויה בשכונת בית חנינא, ומעלה חשש כבד לחיי הפעוט.

הבלשים הבחינו ברכב במהלך פעילותם, ולאחר שעצרו אותו, התברר כי הנהג, בן 38 תושב השכונה, נוהג כשהתינוק יושב באופן מסוכן במיוחד. בנוסף, הנהג עצמו נהג ללא חגורת בטיחות, מה שהוסיף לסכנה המיידית.
נגד הנהג נרשמה הזמנה לדין בגין העבירות שביצע. רס"מ אלי מטלוב, מפקד יחידת ימ״ר את"ן מחוז ירושלים, התייחס למקרה ואמר כי "מדובר בהתנהגות חסרת אחריות המעמידה בסכנה ממשית את חייו של תינוק חסר ישע".
מטלוב הדגיש כי תינוק בגיל 8 חודשים חייב לשבת בהתאם להוראות החוק במושב עם התקני ריסון ייעודיים. לדבריו, "במקרה של בלימה פתאומית או תאונת דרכים, התוצאות עלולות להיות קטלניות". הוא הוסיף כי משטרת ישראל רואה בחומרה עבירות תנועה המסכנות חיים ותמשיך לפעול בנחישות נגד נהגים המגלים זלזול בבטיחות ילדיהם ובביטחונם של כלל משתמשי הדרך.
