דובר צה"ל עדכן הבוקר (שני) כי בסוף השבוע האחרון יצאה לפועל פעילות ממוקדת בצפון רצועת עזה, שהובילה לחיסולם של שני מחבלים בכירים. הפעולות, המשתלבות במאמץ המתמשך של פיקוד הדרום להסרת איומים מיידיים, נועדו לפגוע בתשתית הטרור ההנדסית והצליפתית הפועלת במרחב העיר עזה וג'באליה.

אחמד מוניר חליל זאזא שימש כאחראי ההנדסה של גדוד מערב ג'באליה במרחב העיר עזה. במסגרת תפקידו, זאזא היה אחראי על ייצור וחלוקת אמצעי לחימה בין פלוגות הטרור במרחב, וכן פיקד על בניית מטענים ובתים ממולכדים. בתקופה האחרונה ניסה זאזא להטמין מטענים סמוך ל"קו הצהוב", במטרה ברורה לפגוע בלוחמי צה"ל הפועלים באזור.
חסין צפדי כיהן כמפקד מערך הצליפה בעיר עזה והיה אחראי לכל אורך המלחמה על כלל מתווי הצליפה נגד כוחותינו במרחב זה. צפדי הפר באופן שיטתי את הסכם הפסקת האש ופעל להכשרת מחבלים נוספים במטרה לקדם מתווי צליפה חדשים נגד לוחמי צה"ל.

בשבוע שעבר בריאיון לתוכנית "הפטריוטים", הכריז כ"ץ על שינוי מדיניות מהותי מאז כניסתו לתפקיד, הכולל אחיזה קבועה בשטח והשמדת תשתיות מעל ומתחת לקרקע ביותר מ-60% מהרצועה. השר הביע תמיכה גלויה בחידוש הנוכחות היהודית כצורך ביטחוני: "בבוא העת נקים גרעיני נח"ל בעזה, בדוגית, ניסנית ואלי סיני. זה יהיה גוף שהוא גם צבאי וגם אזרחי שיוכל להיות שם כדי להגן על היישובים. יש בזה מן הצדק ויש בזה מן התבונה".
