פרסמנו הערב (שני) ב"שבע" בהגשת יעקב ברדוגו ויהודה שלשינגר: בחוג בית שנערך לאחרונה, נחשפה הסתירה הפנימית שמלווה את מפלגת "ישר! עם איזנקוט", כאשר דמויות כמו מתן כהנא ושאול מרידור מנסים לשדר "ימניות שורשית" כדי למשוך קולות מקהל הימין המאוכזב, אולם בשיחות סגורות המפלגה כבר בוחנת מנגנונים לשילוב פוליטי של החברה הערבית בפעילות המפלגה.

במפגש עם פעילים, נחשף כי המפלגה לא רק מהרהרת באופציה של שיתוף פעולה, אלא רואה בכך מפתח אסטרטגי. אחת הפעילות פנתה לכהנא בטון המלמד על תסכול מהשתיקה של המפלגה בנושא: "על החברה הערבית כמעט ולא מדברים. מן פחד כזה שמה יגידו אחרים… אפשרות אחת זה לאות מה עושים עם המפלגות, ואפשרות אחרת איך מגיעים לבודדים". כהנא בחר להשתיק את הדיון הפומבי בחדר: "אז בואי נשאיר את זה כמשהו עם סימן קריאה ונשב עליו, בסדר?".
אך הציטוט המדאיג באמת הגיע מפי שאול מרידור, המועמד ב"ישר!", שסיפק הצצה לאופן שבו המפלגה מתכננת את "היום שאחרי": "כדי למנוע הקמת ממשלה צריך רוב… אפשר גם בשתיים נגד אחד. אני מכיר ממשלה של שמיר, למיטב זכרוני קמה ב-57. אני אומר את זה לא כי אני חושב שזה נכון – אנחנו נעשה הכל שהצעד הזה יביא לפחות 61 מנדטים. זה חשוב כדי לנרמל את השתתפות האוכלוסייה הערבית".

מפלגת "ישר! עם איזנקוט" נוקטת בטקטיקה של עמימות אסטרטגית. לאחרונה, המפלגה משקיעה מאמצים רבים במיתוג מחדש של אישים כמו כהנא ומרידור כ"ימין שפוי", במטרה לנגוס בקולות מהימין הרך – זאת מאחר שהמפלגה נוסקת בסקרים אל מול ההתרסקות של בנט ולפיד.
