accessibility-icon
share-icon
מוג'תבא חמינאי | צילום: סוכנות הידיעות תסנים, התמונה נערכה בהתאם לרישיון CC BY 4.0
מוג'תבא חמינאי | צילום: סוכנות הידיעות תסנים, התמונה נערכה בהתאם לרישיון CC BY 4.0

ארה"ב: "חמאס, חיזבאללה והחות'ים מנותקים מהתמיכה האיראנית"

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

כז אייר ה'תשפו (14.05.26)

77

like

2

dislike

אדמירל בראד קופר, מפקד סנטקום, טען כי יכולותיה של איראן נפגעו קשות וכי אינה מסוגלת עוד לבצע מטחי טילים רחבי היקף נגד שכנותיה • לדבריו, חמאס, חיזבאללה והחות'ים מנותקים מהתמיכה והאספקה האיראנית בעקבות מבצע שאגת הארי ותכנון ממושך של חודשים שהוביל לשינוי אסטרטגי משמעותי באזור כולו


אדמירל בראד קופר, מפקד סנטקום, הצהיר היום (חמישי) כי על פי המידע שבידם, יכולותיה של איראן נפגעו דרמטית במהלך מבצע שאגת הארי: "היא אינה יכולה להוציא מטחי טילים בקנה מידה גדול נגד שכנותיה".

נתניהו במפקדה האמריקנית בקריית גת
maximize-image
רה"מ נתניהו לצידו של אמדירל בראד קופר, מפקד סנטקום, ארכיון | צילום: מעיין טואף/ לע״מ

בנוסף, קופר טוען כי כיום, הפרוקסי המרכזיים והגדולים ביותר של טהרן, ארגוני הטרור הרצחניים חמאס, חיזבאללה והחות'ים, מנותקים מטספקת הנשק והתמיכה של איראן: "תוצאות אלה הינן שיא של חודשים של תכנון קפדני, שנבנה על עשרות שנים של ניסיון".

כזכור, אתמול דווח באתר התקשורת "הניו יורק טיימס" כי על פי הערכות מודיעיניות מסווגות שנערו החל מתחילת החודש, ניתן לראות כי איראן השיגה בחזרה את הגישה לרוב אתרי הטילים, המשגרים והמתקנים התת-קרקעיים שלה, מה שעומד בניגוד מסויים להצהרותיו של קופר.

דיווח: איראן חזרה להפעיל את רוב מערך הטילים במצר הורמוז

דיווח: איראן חזרה להפעיל את רוב מערך הטילים במצר הורמוז

1
13.05.26|דסק C14

על פי הדיווח, המודיעין האמריקאי מעריך כי איראן חידשה את הגישה המבצעית ל-30 מתוך 33 אתרי הטילים שהיא מתחזקת לאורך מצר הורמוז, וכ-90% מאתרי הטילים התת-קרקעיים של איראן "פעילים באופן חלקי או מלא".

עוד טרם הפרסום המטריד, כתב הנשיא טראמפ ברשת החברתית TRUTH: "כאשר הפייק ניוז אומרים שהאויב האיראני מצליח, צבאית, נגדנו, זו בגידה כמעט מוחלטת בכך שזו הצהרה כל כך שקרית, ואפילו מגוחכת. הם מסייעים לאויב! כל מה שזה עושה זה לתת לאיראן תקוות שווא כשאחת לא אמורה להתקיים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News