אדמירל בראד קופר, מפקד סנטקום, הצהיר היום (חמישי) כי על פי המידע שבידם, יכולותיה של איראן נפגעו דרמטית במהלך מבצע שאגת הארי: "היא אינה יכולה להוציא מטחי טילים בקנה מידה גדול נגד שכנותיה".

בנוסף, קופר טוען כי כיום, הפרוקסי המרכזיים והגדולים ביותר של טהרן, ארגוני הטרור הרצחניים חמאס, חיזבאללה והחות'ים, מנותקים מטספקת הנשק והתמיכה של איראן: "תוצאות אלה הינן שיא של חודשים של תכנון קפדני, שנבנה על עשרות שנים של ניסיון".
כזכור, אתמול דווח באתר התקשורת "הניו יורק טיימס" כי על פי הערכות מודיעיניות מסווגות שנערו החל מתחילת החודש, ניתן לראות כי איראן השיגה בחזרה את הגישה לרוב אתרי הטילים, המשגרים והמתקנים התת-קרקעיים שלה, מה שעומד בניגוד מסויים להצהרותיו של קופר.

דיווח: איראן חזרה להפעיל את רוב מערך הטילים במצר הורמוז
על פי הדיווח, המודיעין האמריקאי מעריך כי איראן חידשה את הגישה המבצעית ל-30 מתוך 33 אתרי הטילים שהיא מתחזקת לאורך מצר הורמוז, וכ-90% מאתרי הטילים התת-קרקעיים של איראן "פעילים באופן חלקי או מלא".
עוד טרם הפרסום המטריד, כתב הנשיא טראמפ ברשת החברתית TRUTH: "כאשר הפייק ניוז אומרים שהאויב האיראני מצליח, צבאית, נגדנו, זו בגידה כמעט מוחלטת בכך שזו הצהרה כל כך שקרית, ואפילו מגוחכת. הם מסייעים לאויב! כל מה שזה עושה זה לתת לאיראן תקוות שווא כשאחת לא אמורה להתקיים".
