ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום (חמישי) כי ביקורו החשאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו באיחוד האמירויות התקיים ב-26 במרץ, בעיצומו של מבצע "שאגת הארי", בליווי בכירים במערכת הביטחון הישראלית. זאת לאחר שאמש אישרה לשכת ראש הממשלה כי נתניהו נפגש באבו דאבי עם נשיא איחוד האמירויות, השייח' מוחמד בן זאיד.

בהודעת לשכת ראש הממשלה אמש נמסר כי הפגישה הובילה ל"פריצת דרך היסטורית" ביחסים בין ירושלים לאבו דאבי. הביקור נשמר בסוד עד כה בשל הרגישות המדינית והביטחונית, והוא מצטרף לשורת מגעים חשאיים שנוהלו בין המדינות במהלך המלחמה מול איראן.
בעבר דווח כי גם ראש המוסד דדי ברנע קיים לפחות שני ביקורים חשאיים באיחוד האמירויות במהלך חודשי מרץ ואפריל, לצורך תיאום הקשור למערכה מול איראן. בעיתון האמריקני תיארו זאת כ"סימן לשותפות הולכת ומתהדקת" בין ישראל לאמירויות.

עוד דווח כי במהלך המלחמה התקיים תיאום ביטחוני חסר תקדים בין שתי המדינות. שגריר ארצות הברית בישראל, מייק האקבי, אישר כי ישראל שלחה לאיחוד האמירויות סוללות כיפת ברזל ועשרות חיילים לצורך הפעלתן והגנה מפני שיגורים איראניים.
ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח גם כי איחוד האמירויות עצמה ביצעה תקיפות באיראן, אף שלא הודתה בכך רשמית. לפי הפרסום, אחת התקיפות כוונה לבית זיקוק באי לאוואן בתחילת אפריל, סמוך למועד שבו הכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הפסקת אש. התקיפה גרמה לשריפה גדולה והשביתה חלק מיכולת הייצור של המתקן.

זהו אינו המפגש החשאי הראשון בין נתניהו לבין בן זאיד. כבר בשנת 2018 דווח כי נתניהו קיים ביקור סודי באיחוד האמירויות ונפגש עם יורש העצר דאז, בפגישה שבה השתתף גם ראש המוסד לשעבר יוסי כהן.
