במרכז ועידת הריבונות של ערוץ 14 שנערכה אתמול (רביעי) עמד פאנל מרגש ומעורר השראה שהוקדש כולו לחלוצי המאה ה-21 – בעלי החוות ביהודה ושומרון. ארבעה חוואים, חננאל נמיר, יהודה נעם, בתאל שוורץ ועדי מלט, ייצגו בכבוד את איגוד החוות והביאו אל קדמת הבמה את קולם של מי ששומרים יום-יום, בגופם וברוחם, על אדמות הלאום.

הנוכחים בוועידה נחשפו למציאות המורכבת שאיתה מתמודדים החוואים, החל מהתנאים הפיזיים הקשים ועד למאבקים המשפטיים והביטחוניים בנקודות הקצה של ההתיישבות. למרות הכל, הרוח היתה אופטימית ונחושה מתמיד.
חננאל נמיר, בנאום שסחף את הקהל, הגדיר את המניע העמוק של אנשי החוות: "אתגרים יש המון, אבל אנחנו אנשי חזון – אנחנו רואים מעבר לאתגר". דבריו שיקפו את המהות של איגוד החוות: לא רק עבודה חקלאית, אלא שליחות לאומית אסטרטגית המבטיחה את עתיד הריבונות הישראלית במרחבי המולדת.

השתתפותם של ארבעת החלוצים הללו בוועידה אינה רק עניין של ייצוג, אלא עדות חיה לכך שחזון ההתיישבות חי, בועט וצומח. מילותיהם של החוואים הבהירו לכל מי שצפה בפאנל כי אל מול כל קושי, עומדת עוצמה יהודית בלתי מתפשרת שרואה את האופק הציוני מעל לכל מכשול זמני.
