עמית לוינטל, מומחה לענייני ארה"ב, העריך היום (חמישי) בריאיון לעידו טאובר כי לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ישוב ממפגש הפסגה בבייג'ינג, "המצור יימשך, הוא עובד נגד איראן, ואנחנו על סף החזרה למלחמה. אני מניח שיהיו עוד פעולות, אני לא יודע באיזה רמה, אבל יהיו פעולות".

במקביל, סין אמנם מנסה לשדר חזות מתונה מול ארצות הברית, אך בפועל היא אינה מעוניינת בהחרפה נוספת מול איראן, בין היתר בשל האינטרסים הכלכליים והאזוריים שלה והקשרים ההדוקים עם טהרן.
"זה מזכיר לי מאוד את עידן המלחמה הקרה", הדגיש לוינטל והוסיף כי הפגישה הדרמטית נועדה בראש ובראשונה להרגיע את השווקים: "לתת ביטחון לשוק, להגיד שהעולם לא הולך לאיזה מלחמת עולם".

למרות הניסיונות לשדר חזית אחידה בנושאים גלובליים, לוינטל מצביע על "הפיל שבחדר", הפערים העמוקים באופן היישום של המדיניות מול איראן. "הסינים מדברים בצורה רכה, אבל צריך להזכיר, הם עוזרים לאיראנים, מחזיקים את האיראנים, והם רוצים לראות את ארה"ב נחלשת ונשחקת", הסביר.
בהמשך הריאיון טען לוינטל כי סין מאותתת לארצות הברית שהיא מוכנה לסייע בסוגיה האיראנית, אך דורשת תמורות בזירה האסייתית. "סין אומרת: אם אתם רוצים קצת עזרה באיראן, היא רומזת לזה שהיא רוצה להשתלט על טייוואן".
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
