דרמת השביתה בכדורסל הישראלי מקבלת תפנית מפתיעה. למרות הכרזת ארגון השחקנים על השבתת הליגה מוקדם יותר היום (חמישי), נראה כי לא כל הקבוצות והשחקנים מתכוונים ליישר קו. מכבי ת"א הודיעה כי תתייצב למשחקה הערב בגן נר מול הפועל העמק בסגל מלא, הכולל גם את השחקנים הישראלים הכשירים.
הסגל שלנו למשחק הערב בגן נר pic.twitter.com/Eamz9vkLUI
— Maccabi Tel Aviv BC (@MaccabiTLVBC) May 14, 2026
רגע לפני היציאה לצפון, הגיב יו"ר המועדון שמעון מזרחי לסאגה המטלטלת את הענף. "בהתאם להנחיות שקיבלנו בעל פה מהמנהלת, המשחקים מתקיימים כסדרם, ולכן אנחנו יוצאים לגן נר", הסביר מזרחי. בנוגע להשתתפות הישראלים הוסיף: "מי שיחשוב שהוא יכול ורוצה לשחק – ישחק. נבוא עם אותו הרכב של חמישה זרים כפי שהורתה המנהלת. זה מצב לא בריא, חבל שזה נעשה בזמנים קריטיים להמשך הליגה".
בצד המקצועי, הקבוצה מתמודדת עם בשורות מעורבות. הגארד עמית עבו, שרשם הופעת בכורה בצהוב רק במשחק האחרון מול אליצור נתניה, עבר בדיקת MRI בה אובחן קרע בכתף, מה שמוביל לסיום העונה עבורו. מנגד, גור לביא צפוי להיכלל בסגל הערב לאחר שהחלים מניתוח בברכו, אם כי הוא לא צפוי לקבל דקות משחק משמעותיות. המאמן עודד קטש ציין כי לביא מקדים את קצב ההחלמה וצפוי לחזור לאימונים מלאים בשבוע הבא.

בניגוד לצהובים, הפועל העמק שאמורה לארח את המשחק, הודיעה כי תעלה עם חמשת שחקניה הזרים בלבד, וללא אף ישראלי. בהודעת המועדון הובהר כי "זאת בכדי להימנע מהפסד טכני ומהיטל כספי". לאור כך החליטו גם כי "אוהדים אשר יבקשו ביטול כרטיס נוכח עובדות אלו, יזוכו על ידינו”.
בתוך כך, מסתמנת מגמה בה לא כל הקבוצות יענו לקריאת השביתה. מוקדם יותר היום, פרסמה אליצור נתניה הודעה רשמית לפיה הקבוצה תתייצב למשחק מול קריית אתא. "המועדון נמצא בקשר רציף עם מנהלת הליגה ופועל בהתאם להחלטותיה. ככל שיוחלט שהמשחק יתקיים, נתייצב ונעמיד את הסגל התחרותי והמיטבי ביותר", נמסר מטעם הקבוצה.
