ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (חמישי) דברים נוקבים בטקס האזכרה הממלכתי לזכרם של יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל. בנאומו, התייחס נתניהו לרצח שני הצעירים בני העדה, ימנו בנימין זלקה ודסטאו צ'קול ז"ל, ואמר: "הזדעזענו ממעשי-הפשע הנתעבים. שני הצעירים מלאי האור הללו נפלו קורבן לאכזריות של נוער-שוליים בזוי". הוא הבטיח למצות את הדין עם המעורבים ולהיאבק בנחישות בגזענות ובאפליה.

נתניהו הדגיש את הפער המוסרי בין הרוצחים לבין בני העדה התורמים למדינה ואמר: "הם עפר, עפר לרגליכם. הם נחשבים כאין וכאפס לעומת צעירי העדה האתיופית, שנרתמים בגבורה להגנת ישראל". הוא סיפר על פגישותיו עם חיילים ומפקדים מיוצאי אתיופיה בכל זרועות הביטחון והביע את הערכתו העמוקה לגבורתם ומסירותם. כדוגמה ומופת, הזכיר את סיפורו של רב-סרן גדי מרשה ז"ל, קצין הגששים היהודי הראשון בצה"ל.

בנוסף, פירט ראש הממשלה את הישגי הממשלה בקידום ושילוב יוצאי אתיופיה בחברה, בהם השוואת שיעור הזכאים לבגרות לממוצע הארצי, זינוק במספר התלמידים המצטיינים ועלייה בשכר הממוצע. הוא הודיע על הקמת מרכז מורשת חדש בירושלים שינחיל את סיפור העלייה, לצד יוזמות נוספות לשימור מורשת הקהילה, והדגיש: "אנחנו מבססים את השילוב המיטבי של אזרחי ישראל, יוצאי אתיופיה, בחברה הישראלית".
