שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, תקף היום (חמישי) את איחוד האמירויות, והאשים את המדינה הערבית במעורבות ישירה בתקיפות נגד איראן. ברקע הדברים: התחממות היחסים בין ישראל לאיראן, והאישור מטעם ישראל על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר באיחוד האמירויות באופן חשאי.

עראקצ'י הוסיף לתקוף את איחוד האמירויות בדברים שנשא במהלך פסגת BRICS בהודו. לדברי שר החוץ האיראני: "הברית שלכם עם ישראל לא הגנה עליכם, שקלו מחדש את המדיניות שלכם כלפינו". זאת לאחר שבמהלך המלחמה איראן תקפה באופן תדיר את המדינה השכנה.
כזכור, אמש אישרה לשכת ראש הממשלה כי נתניהו ביקר באופן חשאי באיחוד האמירויות במהלך מבצע "שאגת הארי" ונפגש עם נשיא המדינה השייח' מוחמד בן זאיד.

בנוסף, אתמול דווח גם כי ראש המוסד דדי ברנע ביקר באיחוד האמירויות במהלך המלחמה עם איראן כדי לסייע בתיאום הפעולות הצבאיות. כך דיווח היום ה"וול סטריט ג'ורנל", מפי גורמים ערביים ואדם נוסף המעורה בפרטים – שחשפו כי ברנע ביקר באמירויות לפחות פעמיים לצורך תיאום הנוגע למלחמה.

האמירויות מכחישה: "נתניהו לא ביקר, לא הייתה משלחת צבאית"
בשעות הלילה המאוחרות, הכחישו במדינה הערבית את ההודעה מלשכת ראש הממשלה. בהודעה הובהר כי איחוד האמירויות לא אירחה את נתניהו ולא קיבלה כל משלחת צבאית ישראלית בשטחה, בניגוד לפרסומים השונים בנושא.
