שר הביטחון ישראל כ"ץ פרסם היום (חמישי) הודעה חריגה ותוקפנית נגד כוכב מועדון הכדורגל ברצלונה, לאמין ימאל. הרקע לדברים הוא סרטון שהעלה הכדורגלן לרשתות החברתיות ובו הוא נראה מניף את דגל אש"ף במהלך חגיגות האליפות של הקבוצה בקטלוניה. כ"ץ תקף את השחקן על התזמון של המעשה, בעיצומה של המלחמה נגד ארגון הטרור חמאס.
לאמין ימאל בחר להסית נגד ישראל ולעודד שנאה בזמן שחיילינו נלחמים בארגון הטרור חמאס – ארגון שטבח, אנס, שרף ורצח ילדים, נשים וזקנים יהודים ב־7 באוקטובר.
מי שתומך במסרים כאלה צריך לשאול את עצמו: האם זה בעיניו הומניטרי? האם זו מוסריות?כשר הביטחון של מדינת ישראל לא אשתוק מול הסתה נגד…
— ישראל כ”ץ Israel Katz (@Israel_katz) May 14, 2026
"לאמין ימאל בחר להסית נגד ישראל ולעודד שנאה בזמן שחיילינו נלחמים בארגון הטרור חמאס – ארגון שטבח, אנס, שרף ורצח יהודים ב-7 באוקטובר", מסר שר הביטחון. כ"ץ הציב סימן שאלה מוסרי מול תומכיו של השחקן והוסיף: "מי שתומך במסרים כאלה צריך לשאול את עצמו: האם זה בעיניו הומניטרי? האם זו מוסריות?". השר הבהיר כי כראש מערכת הביטחון הוא אינו מתכוון לעבור לסדר היום על דברים אלו.
דבריו של השר מגיעים לאחר שמוקדם יותר היום שיגרה הנהלת ברצלונה מסר רשמי לקהילת האוהדים הישראלית, בו ניסתה להנמיך את הלהבות וטענה כי הנפת הדגל הייתה "ספונטנית" וכי המועדון מתנער ממסרים פוליטיים. אולם, נראה כי עבור שר הביטחון מדובר בתגובה שאינה מספקת. כ"ץ דרש מהמועדון לצאת בהצהרה חד-משמעית יותר: "אני מצפה ממועדון גדול ומכובד כמו ברצלונה להתנער מהדברים ולהבהיר באופן חד וברור שאין מקום להסתה ולתמיכה בטרור".

כזכור, הפרובוקציה של ימאל עוררה סערה דיפלומטית נרחבת שכללה גם השתלחות של ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס, בישראל. בדרג המדיני בירושלים עוקבים בדאגה אחר הפיכתם של מגרשי הספורט באירופה לזירה של הסתה אנטי-ישראלית, והודעתו של כ"ץ מהווה עליית מדרגה בתגובה הרשמית של הממשלה לאירועים מסוג זה.
