השחמטאי הישראלי הוותיק והמעוטר – רב אמן יהודה גרינפלד ממשיך לעשות היסטוריה והוסיף השבוע הישג בינלאומי מרשים במיוחד לקריירה המפוארת שלו, כאשר סיים במקום הראשון בשתי קטגוריות שונות באליפות העולם בשחמט לחירשים וזכה בשתי מדליות זהב מרשימות במיוחד.

גרינפלד, הנחשב לאחד השחמטאים המעוטרים והמוערכים בעולם בקרב קהילת החרשים, הוכיח פעם נוספת כי גיל הוא רק מספר כשהפך את הניסון הרב ליתרון וביכולת יוצאת דופן ונחישות בלתי מתפשרת, הצליח להביא לישראל שתי מדליות זהב מרגשות בזירה הבינלאומית – בקטגוריות שחמט בזק ושחמט מהיר.
לצד הישגו המרשים של גרינפלד, גם ייבגני שבציוק רשם הצלחה נהדרת באליפות, כאשר זכה במדליית הארד בתחרות השחמט לגילאי 55 פלוס.

הישגי המשלחת הישראלית מקבלים משמעות גדולה עוד יותר על רקע התקופה המורכבת והמתוחה בעולם כלפי ישראלים, ובצל גילויי עוינות ואנטישמיות שנשמעו לאחרונה גם ברחבי ספרד. למרות האווירה הלא פשוטה, הספורטאים הישראלים הגיעו בגאווה לייצג את המדינה, הניפו את דגל ישראל והוכיחו כי רוח הספורט, ההתמדה והמצוינות חזקים מכל רעש חיצוני.
יהודה גרינפלד סיפר: "בכל פעם שאני עולה לייצג את ישראל בעולם, אני נושא איתי לא רק דגל, אלא גם שליחות. הזכייה בשתי מדליות הזהב היא רגע של גאווה עצומה עבורי ועבור מדינת ישראל. תודה לארגון ספורט החרשים בישראל על שנים של אמון, ליווי ותמיכה בלתי מתפשרת, שהיו חלק משמעותי מהדרך שלי להישגים בזירה הבינלאומית".

צביקה ברקאי יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט: "גאווה גדולה למדינת ישראל, 2 מדליות זהב של רב אמן גרינפלד ומדליית הארד השחמטאי שבציוק ממשיכים את פריחת הענף המביא כבוד אדיר למדינת ישראל, נמשיך לפעול לקדם ולחזק את הענף בכלל ובקרב נכים וחירשים בפרט".
