אחרי סערת לאמין ימאל, ברצלונה שיגרה היום (חמישי) הודעה רשמית לקהילת האוהדים הישראלית, בעקבות התקרית בה הניף בהפגנתיות מרתיחה כוכב הקבוצה את דגל אש"ף במהלך חגיגות האליפות של המועדון. במכתב, שנשלח גם לאלפי אוהדים פרטיים שפנו למועדון, מנסים הקטלונים למזער נזקים ולהבהיר כי המעשה אינו מייצג את עמדת המועדון הרשמית.

"חשוב לנו להבהיר כי לרגע המדובר במהלך חגיגות האליפות לא הייתה כל כוונה להעביר הצהרה פוליטית מטעם המועדון", נכתב בהודעה. "אנחנו מתנערים ממסרים שמכוונים נגד קהילה, מדינה או עם. הרגע המדובר לא תוכנן מראש אלא התרחש באופן ספונטני במהלך חגיגה עם מאות אלפי אוהדים. מפאת רגישות, אותו רגע לא תוקשר בערוצים הרשמיים של המועדון". בברצלונה הוסיפו כי הם מבינים את אי הנוחות והאכזבה שנגרמו לאוהדים בישראל ומעריכים את תמיכתם הממושכת.
בקהילת האוהדים הרשמית של ברצלונה בישראל הביעו הערכה לעצם ההתייחסות הפורמלית, אך נותרו מפוכחים. גורמים בקהילה ציינו כי מועדונים אחרים היו יכולים להתעלם מהאירוע, וכי ההתנערות המפורשת ממעשיו של ימאל היא צעד חשוב. עם זאת, בקהילה מדגישים כי הנזק התדמיתי כבר נעשה וכי שיחתו של המאמן האנזי פליק עם השחקן, בה הסביר לו כי עליו להימנע מפעולות כאלו בשל ציפיות הקהל, אינה מבטיחה שאירועים דומים לא יחזרו בעתיד.


לאחר שהניף דגל אש"ף: מאמן ברצלונה מגיב לסרטון של לאמין יאמל
מקור בקהילת האוהדים שמעורה בפרטים מסר במסגרת הדיונים הפנימיים במועדון, התברר כי למרות ששחקנים עוברים אימוני תקשורת ומונחים להימנע מפוליטיקה גלובלית, אין איסור גורף על כך בשל הגדרות של חופש ביטוי במועדון. ככל הנראה, ימאל לא צפוי לספוג עונש משמעתי או מקצועי בעקבות האירוע, אך האקט עצמו עורר מהומה רבה בשל הכנסת "תפוח אדמה לוהט" פוליטי לתוך חגיגות ספורטיביות שאמורות היו לאחד את כלל האוהדים.
