דרמת ענק בכדורסל הישראלי: עונת ליגת העל בכדורסל עשויה להיקלע למשבר, לאחר שארגון השחקנים הודיע היום (חמישי) על שביתה בעקבות פיצוץ המשא ומתן מול מנהלת הליגה, שנמשך מזה כחודש וחצי.

בהודעת הארגון נמסר כי חמישה משחקי ליגה, שהיו אמורים להתקיים במהלך חמישי, שישי ושבת, מבוטלים מבחינתם. עם זאת, במנהלת הליגה הבהירו כי הסמכות הרשמית לביטול משחקים נמצאת בידיהם בלבד, והודיעו כי המשחקים צפויים להתקיים כמתוכנן. בהמשך הבהירו במנהלת כי הקבוצות לא חייבות לשתף ישראלי על הפרקט הערב. בנוסף, יאושר רישום שחקנים עד שעה לפני המשחק, כשהיא מוכנה לחמישה זרים ושחקני נוער.
נכון לעכשיו ועל פי ההודעה, בסך הכל צפויים להתבטל חמישה משחקים: הפועל העמק מול מכבי ת"א וקריית אתא מול אליצור נתניה שתוכננו להיום, הפועל חולון מול מכבי רעננה והפועל באר שבע מול מכבי רמת גן ששובצו למחר, ובמוצאי שבת – הפועל תל אביב מול בני הרצליה.

יו״ר ארגון השחקנים, ניר אלון, אמר לאחר ההכרזה: ״זו ההזדמנות האחרונה של הכדורסל הישראלי. הגענו לרגע שבו לא נותרה בידינו ברירה אחרת. השביתה היא אמצעי אחרון לאחר שמוצו כל ניסיונות ההידברות. לא רק שמספר הזרים בליגה הלך ותפח, אלא שבשנים האחרונות אנו עדים להגעתם של שחקנים זרים זולים ובינוניים, כאשר השיקול המרכזי בהחתמתם הוא הטבות המס ולא איכותם המקצועית".
עוד הוסיף אלון כי "זהו מאבק על עתידו של הכדורסל הישראלי, מעמדו של השחקן הישראלי ועתידן של נבחרות ישראל. אני קורא למנהלת הליגה להבין את גודל המשבר אליו הגענו ולהגיע עמנו להבנות שיבטיחו את מעמדו של הכדורסלן הישראלי. ככל שלא יושגו הסכמות, נמשיך בהשבתת המשחקים עד לחתימה על הסכם חדש״.
