רס"ן במיל' ל' קצין המורשת ומנכ"ל עמותת חטיבה 55 שיתף היום (חמישי) בריאיון לטל מאיר כי עבור החטיבה יום ירושלים הוא יום זיכרון חטיבתי ולא רק חג לאומי: "זה יום חזק מאוד עבור החטיבה", מתוך 207 נופלי החטיבה לדורותיהם, למעלה מ-97 חיילים נפלו בקרבות על ירושלים במלחמת ששת הימים. זהו המקום שבו איבדנו את מרבית אנשינו".

כחלק משימור המורשת, הקימה החטיבה בשנה האחרונה בית מורשת חדש בבילו, שבו מונצחים סיפורי הקרבות החל ממלחמת ששת הימים ועד היום: "הסיפורים האלה משמעותיים מאוד לדורות הבאים, במיוחד לאור המלחמות שעברנו לאחרונה".
לצד המורשת ההיסטורית, החטיבה נמצאת בליבת העשייה המבצעית גם כיום. בשנתיים וחצי האחרונות פועלים לוחמי המילואים של החטיבה בכל הגזרות – מעזה ועד לבנון וסוריה. "עברנו את כל החזיתות ואנחנו עומדים נכונים לכל קריאה נוספת", מבהיר רס"ן ל'.

אירועי היום בירושלים משלבים בין טקסי זיכרון בארבע האנדרטאות של החטיבה הפרוסות בעיר, לבין פעילות חברתית של העמותה. השנה חילקה העמותה 40 מלגות לסטודנטים מקרב חיילי החטיבה, בסכום כולל של 320 אלף שקלים. "זה השילוב בין הימים הלא פשוטים הללו לשמחה ולעזרה ההדדית", הוא מציין.
רס"ן ל' מתאר את החטיבה כ"משפחה לדורות". לצד 4,000 החיילים המשרתים כיום במילואים, קיימת רשת של כ-40,000 יוצאי חטיבה המחוברים אליה באופן הדוק. לדבריו, בטקסים באנדרטאות ניתן לראות את החיבור הבין-דורי הייחודי: "יגיעו חבר'ה בני 80 ו-85 שליוו את החטיבה לאורך השנים, לצד הלוחמים הצעירים. החיבור הזה הוא העוצמה של החטיבה".
