הבירה לובשת חג היום (חמישי) לרגל יום ירושלים, המציין השנה 59 שנים לשחרור העיר ואיחודה. החל משעות הבוקר המוקדמות נפרסו אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים בכל רחבי העיר ובדגש על סמטאות העיר העתיקה ומרכז העיר. סנ"צ עידו קציר, ראש ענף מבצעים במחוז ירושלים, מסר בריאיון לטל מאיר כי המשטרה סיימה עבודת מטה סדורה שנמשכה חודשים תחת פיקודו של מפקד המחוז, ניצב אבשי פלד, במטרה לאפשר לרבבות החוגגים להגיע בבטחה למוקדי השמחה.

במשטרת ירושלים נערכים להגעת עשרות אלפי חוגגים לאירוע המרכזי של היום – "ריקוד הדגלים" – שיצעד ממרכז העיר לעבר הכותל המערבי. סנ"צ עידו קציר הדגיש את המורכבות המבצעית של היום הזה: "כל יום בירושלים הוא יום מורכב מאוד, ויום ירושלים מביא איתו אתגרים רבים בהיבטי הביטחון והסדר הציבורי. נערכנו למגוון רחב של תרחישים בהיבטי סד"כ, אמצעים ויכולות מבצעיות. המחוז ממצה את כוחותיו עד תום בתוספת תגבור ארצי משמעותי. סך הכל יופעלו היום כ-3,000 שוטרים במערכים המבצעיים".
החל מהשעה 14:00 יתחילו להיסגר צירים מרכזיים באזור מרכז העיר המובילים לכיוון העיר העתיקה. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות השוטרים בשטח ולגלות סבלנות. בנושא נשיאת הנשק, הבהיר סנ"צ קציר: "אנחנו לא אוסרים על הציבור לשאת נשק. מי שנושא נשק ברישיון יכול להגיע איתו. יש אירועים ספציפיים שבהם משתתפים אח"מים שבהם חל איסור כניסה עם נשק, ובמקרים אלו יוצאות הודעות מסודרות. לתהלוכות במרכז העיר אפשר להגיע עם חימוש על פי חוק, ואנחנו ערוכים לכך".

סנ"צ קציר, המשרת בירושלים כבר למעלה משני עשורים, סיכם את תחושותיו לקראת היום המרגש: "יום ירושלים הוא יום שמח עבור כולנו. עבודת המטה נועדה לאפשר לכל עם ישראל להגיע ולחגוג את איחוד העיר".
יום ירושלים מצוין מדי שנה בכ"ח באייר, התאריך בו שוחררה העיר העתיקה במהלך מלחמת ששת הימים בשנת 1967. השנה, בסימן 59 שנים לאיחוד, האירועים מתקיימים תחת רגישות ביטחונית גבוהה במיוחד, כחלק מההיערכות המתמדת בבירה למניעת חיכוך בין האוכלוסיות השונות ומניעת אירועי פח"ע.
