איראן הודיעה הבוקר (חמישי) באופן רשמי על פריסת צי צוללות ננסיות במצר הורמוז. המהלך נועד להדק את האחיזה בנתיב הסחר הימי הקריטי שנותר חסום ברובו לתנועת מכליות. מפקד הצי האיראני, אדמירל שהראם איראני, כינה את הצוללות מסוג "ע'דיר" כ"דולפינים של המפרץ הפרסי". הוא טען כי הכלים ישמשו ככוח הרתעה בלתי נראה במרחב הימי. הפריסה מתרחשת בשיא המתיחות מול ארה"ב ולאחר שורת הסכמי שלום שנכשלו. המצור הימי האמריקני על נמלי איראן נמשך.

מומחי מודיעין מי במערב ששוחחו עם ה"פוקס ניוז" י מטילים ספק כבד ביכולת המבצעית של הכלים הללו. מדובר בצוללות דיזל-חשמליות עם מגבלות טכנולוגיות מהותיות. טום שוגארט, קצין צוללות בדימוס בצי האמריקני, הסביר כי הצוללות נדרשות להשתמש בשנורקל לצורך הטענת סוללות בתוך ימים ספורים.
פעולה זו חושפת אותן באופן מיידי למכ"מים של מטוסי סיור ומייצרת רעש שניתן לזהות בקלות. הצוללות יכולות להוות איום על ספינות סוחר או לשמש להנחת מוקשים ימיים בחשאי. עם זאת, הן אינן נתפסות כאיום ממשי על ספינות המלחמה המשוכללות של ארה"ב. המצב בשטח נותר נפיץ. איחוד האמירויות ודרום קוריאה דיווחו על תקיפות חדשות נגד כלי שיט במרחב. במקביל נרשמה עלייה בפעילות סירות התקיפה של משמרות המהפכה.

התגובה האמריקנית למתיחות הייתה מהירה וחד-משמעית. הצי השישי אישר כי צוללת גרעינית מסוג "אוהיו", החמושה בטילים בליסטיים, עגנה בגיברלטר כמפגן כוח אסטרטגי. מדובר בפלטפורמה בלתי ניתנת לגילוי המעניקה לארה"ב יכולת תגובה שרידה.
הצבתה באזור מהווה מסר ישיר לטהרן בנוגע למאזן הכוחות התת-ימי. הנשיא דונלד טראמפ המשיך בקו התקיף וטען כי הצי האיראני הושמד לחלוטין. אמירה זו עומדת בסתירה לדיווחים האיראניים על הפעילות החדשה במצר. המשבר במצר הורמוז הולך ומחריף. הסכסוך הופך למערכה גלובלית על נתיבי האנרגיה. שתי המעצמות מנהלות משחק שחמט ימי מסוכן במים הרדודים של המפרץ.
